Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.17559/TV-20151012162141

Geometrijsko oblikovanje turbokružnih raskrižja

Tamara Džambas ; Faculty of Civil Engineering of University of Zagreb Kačićeva 26, 10000 Zagreb, Croatia
Saša Ahac orcid id orcid.org/0000-0003-1317-4053 ; Faculty of Civil Engineering of University of Zagreb Kačićeva 26, 10000 Zagreb, Croatia
Vesna Dragčević orcid id orcid.org/0000-0001-8974-1582 ; Faculty of Civil Engineering of University of Zagreb Kačićeva 26, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 1.675 Kb

str. 309-318

preuzimanja: 706

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.675 Kb

str. 309-318

preuzimanja: 3.803

citiraj


Sažetak

Turbokružna raskrižja su u posljednje vrijeme sve češći izbor pri projektiranju višetračnih kružnih raskrižja. Prve smjernice za geometrijsko oblikovanje ovog posebnog tipa kružnog raskrižja razvijene su od strane nizozemskog istraživačkog centra CROW u 2008. Ubrzo nakon toga, nekolicina europskih zemlja započela je s razvojem vlastitih smjernica, prilagođenih njihovim prometnim navikama i lokalnim uvjetima. Kako bi se dobio uvid u raznolikost pristupa oblikovanju turbokružnih raskrižja u različitim europskim zemljama, provedena je komparativna analiza postupaka njihova oblikovanja opisanih u slovenskim tehničkim specifikacijama, srpskom priručniku, njemačkom random dokumentu, te hrvatskim i nizozemskim smjernicama. Komentirani su relevantni utjecajni parametri koji se u navedenim postupcima koriste. U radu prikazano istraživanje doprinijelo bi uspješnosti provođenja postupka geometrijskog oblikovanja turbokružnih raskrižja.

Ključne riječi

geometrijsko oblikovanje; komparativna analiza; smjernice; turbokružna raskrižja; utjecajni parametri

Hrčak ID:

174739

URI

https://hrcak.srce.hr/174739

Datum izdavanja:

10.2.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.527 *