Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KAKO SE ZABORAVLJA MATERINSKI JEZIK

Geza Dudaš ; Sveučilište medicinskih znanosti, Pečuh, Mađarska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.511 Kb

str. 79-86

preuzimanja: 276

citiraj


Sažetak

Na uzorku od 38 ispitanika (učenika od 5. do 8. razreda osnovnih škola u široj okolici grada Pečuha u Mađarskoj) a čiji je materinski jezik deklarativno hrvatski, pokazano je da govorno okruženje najnepovoljnije utječe na gubljenje prozodijskih elemenata govora, zatim se zaboravlja glasnički sustav govora koji je otporniji na zaboravljanje od prozodijskog sustava. Gubi se također gramatičnost govora i na kraju značenje riječi. Pri tome govorno-socijalna okolina najviše utječe na zaboravljanje prozodijskog sustava, a školovanje na materinskom jeziku najviše pridonosi čuvanju gramatičnosti govora i bogatstvu rječnika.

Ključne riječi

materinski jezik; govorno-socijalna okolina; prozodija; hrvatski jezik; sociolingvistika

Hrčak ID:

176287

URI

https://hrcak.srce.hr/176287

Datum izdavanja:

1.9.1993.

Posjeta: 988 *