Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21465/2016-SP-191-02

Povezanost potpore i kontrole roditelja i nastavnika, školskog uspjeha i zadovoljstva učenika

Ivona Mršić ; n/a
Andreja Brajša-Žganec orcid id orcid.org/0000-0003-0846-6297 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 425 Kb

str. 23-35

preuzimanja: 884

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost učeničkih procjena potpore i kontrole nastavnika i roditelja, školskog uspjeha, zadovoljstva sobom kao učenikom i ispitne anksioznosti te razlike u navedenim varijablama s obzirom na spol. Ispitivanje je provedeno na 204 učenika prvih razreda triju gimnazijskih škola (141 učenice i 61 učenik). Korišteni mjerni instrumenti su: Ljestvica potpore i kontrole nastavnika konstruirana za potrebe ovog istraživanja, zatim Ljestvica potpore i kontrole roditelja (Regner, Loose i Dumas, 2009), Podljestvica ispitne anksioznosti (Vulić-Prtorić i Sorić, 2002), mjere školskog uspjeha i zadovoljstva sobom kao učenikom. Utvrđeno je kako učenice, u odnosu na učenike, imaju veću razinu ispitne anksioznosti, zadovoljnije su sobom kao učenikom, procjenjuju da dobivaju veću potporu od roditelja, te da ih nastavnici više kontroliraju. Učenici koji procjenjuju nižu razinu ispitne anksioznosti i
veću potporu nastavnika i roditelja postižu bolji školski uspjeh i zadovoljniji su sobom kao učenikom. Potpora nastavnika jedini je značajan prediktor opće prosječne ocjene i zadovoljstva, uz kontrolu spola i ispitne anksioznosti. Potpora i kontrola roditelja, kao i kontrola nastavnika nisu se pokazale značajnim prediktorima školskog uspjeha
i zadovoljstva učenika. Istraživanje ističe važnost socijalno-emocionalnih odnosa roditelja i nastavnika s učenicima, s ciljem osiguravanja odgojno-obrazovnih ishoda.

Ključne riječi

potpora i kontrola nastavnika i roditelja, školski uspjeh, zadovoljstvo učenika

Hrčak ID:

176637

URI

https://hrcak.srce.hr/176637

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.701 *