Izvorni znanstveni članak
Intenzitet stresa kod učitelja u osnovnim školama
Suzana Tomašević
; OŠ Ivan Kozarac, Nijemci, Hrvatska
Gordana Horvat
; Baobab- Udruga za rad s mladima, Osijek, Hrvatska
Zdravka Leutar
; Studijski centar socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska; Katedra za socijalni rad Filozofskog fakulteta, Mostar, BiH
Gordana Horvat
; Baobab- Udruga za rad s mladima, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog rada bio je istražiti intenzitet stresa kod učitelja razredne i predmetne nastave u seoskim i gradskim osnovnim školama. Ovim istraživanjem želi se utvrditi postoji li statistički značajna razlika u intenzitetu stresa između učitelja razredne nastave i učitelja
predmetne nastave s obzirom na mjesto rada, selo ili grad. U istraživanju je korišten psihologijski instrument za mjerenje percepcije stresa (PerceivedStressScale) (Cohen, S., Kamarck, T, Mermelstein, R. 1983). Istraživanje je provedeno u osnovnim školama Vinkovaca i vinkovačkog kraja. Uključeno je ukupno 14 osnovnih škola, sedam gradskih i sedam seoskih. U istraživanje se uključilo ukupno 217 učitelja osnovnih škola, 37 učitelja i 180 učiteljica. S obzirom da se istraživala razlika u intenzitetu stresa između učitelja razredne i predmetne nastave u seoskim i gradskim osnovnim školama, u istraživanju je sudjelovalo 102 učitelja razredne nastave i 115 učitelja predmetne nastave.
Rezultati istraživanja su pokazali da je stres prisutan u učiteljskoj profesiji, ali da ne postoji značajna razlika u intenzitetu stresa između učitelja razredne nastave i učitelja predmetne nastave u seoskim i gradskim osnovnim školama. Istraživanje je pokazalo da je 44,2 % učitelja razredne nastave u niskom intenzitetu stresa, 50,7% u srednjem
intenzitetu stresa, a 5,1% u visokom intenzitetu stresa. U istraživanju je uočeno da je stres u učiteljskoj profesiji prisutan te da je potrebna stručna pomoć učiteljima u suočavanju sa stresom u čemu socijalni radnici imaju svoje mjesto.
Ključne riječi
učitelj; učiteljska profesija; stres; intenzitet stresa; socijalni radnici
Hrčak ID:
176987
URI
Datum izdavanja:
6.12.2016.
Posjeta: 4.837 *