hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha

Jelena Matić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1101-3379 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Iris Marušić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4837-790X ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (418 KB) str. 283-299 preuzimanja: 300* citiraj
APA 6th Edition
Matić, J. i Marušić, I. (2016). Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha. Napredak, 157 (3), 283-299. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177204
MLA 8th Edition
Matić, Jelena i Iris Marušić. "Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha." Napredak, vol. 157, br. 3, 2016, str. 283-299. https://hrcak.srce.hr/177204. Citirano 19.04.2021.
Chicago 17th Edition
Matić, Jelena i Iris Marušić. "Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha." Napredak 157, br. 3 (2016): 283-299. https://hrcak.srce.hr/177204
Harvard
Matić, J., i Marušić, I. (2016). 'Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha', Napredak, 157(3), str. 283-299. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177204 (Datum pristupa: 19.04.2021.)
Vancouver
Matić J, Marušić I. Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha. Napredak [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.04.2021.];157(3):283-299. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177204
IEEE
J. Matić i I. Marušić, "Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha", Napredak, vol.157, br. 3, str. 283-299, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177204. [Citirano: 19.04.2021.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u aspektima školskog samopoimanja (Marsh, 1990.) te korištenju kognitivnih i motivacijskih
strategija učenja (Lončarić, 2014.), a kod učenika različitog školskog
uspjeha.
U istraživanju su sudjelovali učenici osmog razreda osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (N = 589). Rezultati pokazuju da, u usporedbi s učenicima lošijeg uspjeha, učenici boljeg uspjeha imaju bolju sliku o sebi, rjeđe pribjegavaju defanzivnim strategijama učenja, a češće koriste metakognitivne vještine.
Nisu nađene razlike u sklonosti dubinskom procesiranju i strategijama
poticanja učenja među učenicima odličnog i vrlo dobrog uspjeha. Nalazi se razmatraju u kontekstu potrebe da se učenicima lošijeg uspjeha pruži kvalitetnija podrška kako bi razvili pozitivnija očekivanja vezana uz vlastito učenje i ovladali proaktivnim strategijama učenja.

Ključne riječi
školski uspjeh; samopoimanje; strategije učenja

Hrčak ID: 177204

URI
https://hrcak.srce.hr/177204

Posjeta: 629 *