hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi

Blaženka Bačlija Sušić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0984-765X ; Glazbeno učilište Elly Bašić, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (331 KB) str. 95-115 preuzimanja: 222* citiraj
APA 6th Edition
Bačlija Sušić, B. (2016). Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi. Školski vjesnik, 65 (1), 95-115. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177322
MLA 8th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka. "Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi." Školski vjesnik, vol. 65, br. 1, 2016, str. 95-115. https://hrcak.srce.hr/177322. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka. "Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi." Školski vjesnik 65, br. 1 (2016): 95-115. https://hrcak.srce.hr/177322
Harvard
Bačlija Sušić, B. (2016). 'Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi', Školski vjesnik, 65(1), str. 95-115. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177322 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Bačlija Sušić B. Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.08.2020.];65(1):95-115. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177322
IEEE
B. Bačlija Sušić, "Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi", Školski vjesnik, vol.65, br. 1, str. 95-115, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177322. [Citirano: 08.08.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (331 KB) str. 116-116 preuzimanja: 370* citiraj
APA 6th Edition
Bačlija Sušić, B. (2016). Spontaneous improvisation as a way to achieve selfactualization, optimal and peak experiences in music education. Školski vjesnik, 65 (1), 116-116. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177322
MLA 8th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka. "Spontaneous improvisation as a way to achieve selfactualization, optimal and peak experiences in music education." Školski vjesnik, vol. 65, br. 1, 2016, str. 116-116. https://hrcak.srce.hr/177322. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Bačlija Sušić, Blaženka. "Spontaneous improvisation as a way to achieve selfactualization, optimal and peak experiences in music education." Školski vjesnik 65, br. 1 (2016): 116-116. https://hrcak.srce.hr/177322
Harvard
Bačlija Sušić, B. (2016). 'Spontaneous improvisation as a way to achieve selfactualization, optimal and peak experiences in music education', Školski vjesnik, 65(1), str. 116-116. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177322 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Bačlija Sušić B. Spontaneous improvisation as a way to achieve selfactualization, optimal and peak experiences in music education. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.08.2020.];65(1):116-116. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177322
IEEE
B. Bačlija Sušić, "Spontaneous improvisation as a way to achieve selfactualization, optimal and peak experiences in music education", Školski vjesnik, vol.65, br. 1, str. 116-116, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177322. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
U radu se želi ukazati na važnost poticanja optimalnih iskustava prema teoriji Michaela Csikszentmihalyija (2006) te doživaljaja vrhunskih iskustava i samoaktualizacije pojedinca prema istoimenoj teoriji Abrahama Maslowa (1963) u glazbenoj naobrazbi. S obzirom na značajnu ulogu glazbe kreativnosti, odnosno stvaralaštva u djetetovom cjelovitom razvoju, cilj je rada ukazati na važnost poticanja ovih fenomena u glazbenoj naobrazbi od djetetovih prvih susreta s glazbom i instrumentom. Kao jedan od temeljnih metodičkih postupaka koji vodi navedenu cilju, ističe se djetetov stvaralački izraz putem improvizacije. U radu se prikazuje djetetov istinski doživljaj zvuka i glazbe uz pomoć spontane improvizacije u glazbeno pedagoškom konceptu Funkcionalne muzičke pedagogije Elly Bašić. Zaključeno je da su cjelovitost ličnosti, kreativnost odnosno stvaralaštvo, sloboda i spontanost, djetetov aktivni doživljaj materije te ljubav prema glazbi značajni čimbenici poticanja djetetova stvaralačkog izraza što ističe humanistička i pozitivna psihologija te glazbeno-pedagoški koncept Funkcionalne muzičke pedagogije. Djetetov doživljaj glazbe i zvuka kao rezultat stvaralačkog izraza putem spontane improvizacije potiče doživljaj vrhunskih i optimalnih iskustava te samoaktulizaciju pojedinca u glazbenoj naobrazbi. Doživljaj takvih iskustava razvija u djetetu osjećaj sreće i vrijednosti te ljubavi prema glazbi što nadalje potiče djetetov interes i motivaciju za glazbu.

Ključne riječi
Csikszentmihalyi; djetetov stvaralački izraz kroz glazbu; Elly Bašić; Funkcionalna muzička pedagogija; Maslow

Hrčak ID: 177322

URI
https://hrcak.srce.hr/177322

[engleski]

Posjeta: 894 *