Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi

Blaženka Bačlija Sušić orcid id orcid.org/0000-0002-0984-765X ; Glazbeno učilište Elly Bašić, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 331 Kb

str. 95-115

preuzimanja: 842

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 331 Kb

str. 116-116

preuzimanja: 1.433

citiraj


Sažetak

U radu se želi ukazati na važnost poticanja optimalnih iskustava prema teoriji Michaela Csikszentmihalyija (2006) te doživaljaja vrhunskih iskustava i samoaktualizacije pojedinca prema istoimenoj teoriji Abrahama Maslowa (1963) u glazbenoj naobrazbi. S obzirom na značajnu ulogu glazbe kreativnosti, odnosno stvaralaštva u djetetovom cjelovitom razvoju, cilj je rada ukazati na važnost poticanja ovih fenomena u glazbenoj naobrazbi od djetetovih prvih susreta s glazbom i instrumentom. Kao jedan od temeljnih metodičkih postupaka koji vodi navedenu cilju, ističe se djetetov stvaralački izraz putem improvizacije. U radu se prikazuje djetetov istinski doživljaj zvuka i glazbe uz pomoć spontane improvizacije u glazbeno pedagoškom konceptu Funkcionalne muzičke pedagogije Elly Bašić. Zaključeno je da su cjelovitost ličnosti, kreativnost odnosno stvaralaštvo, sloboda i spontanost, djetetov aktivni doživljaj materije te ljubav prema glazbi značajni čimbenici poticanja djetetova stvaralačkog izraza što ističe humanistička i pozitivna psihologija te glazbeno-pedagoški koncept Funkcionalne muzičke pedagogije. Djetetov doživljaj glazbe i zvuka kao rezultat stvaralačkog izraza putem spontane improvizacije potiče doživljaj vrhunskih i optimalnih iskustava te samoaktulizaciju pojedinca u glazbenoj naobrazbi. Doživljaj takvih iskustava razvija u djetetu osjećaj sreće i vrijednosti te ljubavi prema glazbi što nadalje potiče djetetov interes i motivaciju za glazbu.

Ključne riječi

Csikszentmihalyi; djetetov stvaralački izraz kroz glazbu; Elly Bašić; Funkcionalna muzička pedagogija; Maslow

Hrčak ID:

177322

URI

https://hrcak.srce.hr/177322

Datum izdavanja:

10.2.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.121 *