hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma. komparacija određenih obilježja hrvatske kulture kod srednjoškolaca i njihovih nastavnika (Hofstedeov model)

Renata Burai   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5634-2996 ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (466 KB) str. 181-208 preuzimanja: 196* citiraj
APA 6th Edition
Burai, R. (2016). Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma. komparacija određenih obilježja hrvatske kulture kod srednjoškolaca i njihovih nastavnika (Hofstedeov model). Školski vjesnik, 65 (2), 181-208. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177387
MLA 8th Edition
Burai, Renata. "Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma. komparacija određenih obilježja hrvatske kulture kod srednjoškolaca i njihovih nastavnika (Hofstedeov model)." Školski vjesnik, vol. 65, br. 2, 2016, str. 181-208. https://hrcak.srce.hr/177387. Citirano 19.08.2019.
Chicago 17th Edition
Burai, Renata. "Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma. komparacija određenih obilježja hrvatske kulture kod srednjoškolaca i njihovih nastavnika (Hofstedeov model)." Školski vjesnik 65, br. 2 (2016): 181-208. https://hrcak.srce.hr/177387
Harvard
Burai, R. (2016). 'Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma. komparacija određenih obilježja hrvatske kulture kod srednjoškolaca i njihovih nastavnika (Hofstedeov model)', Školski vjesnik, 65(2), str. 181-208. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177387 (Datum pristupa: 19.08.2019.)
Vancouver
Burai R. Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma. komparacija određenih obilježja hrvatske kulture kod srednjoškolaca i njihovih nastavnika (Hofstedeov model). Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.08.2019.];65(2):181-208. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177387
IEEE
R. Burai, "Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma. komparacija određenih obilježja hrvatske kulture kod srednjoškolaca i njihovih nastavnika (Hofstedeov model)", Školski vjesnik, vol.65, br. 2, str. 181-208, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177387. [Citirano: 19.08.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (466 KB) str. 209-210 preuzimanja: 41* citiraj
APA 6th Edition
Burai, R. (2016). Substructure of an intercultural curriculum. comparison of selected features of the Croatian culture among high school students and their teachers according to the Hofstede model. Školski vjesnik, 65 (2), 209-210. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177387
MLA 8th Edition
Burai, Renata. "Substructure of an intercultural curriculum. comparison of selected features of the Croatian culture among high school students and their teachers according to the Hofstede model." Školski vjesnik, vol. 65, br. 2, 2016, str. 209-210. https://hrcak.srce.hr/177387. Citirano 19.08.2019.
Chicago 17th Edition
Burai, Renata. "Substructure of an intercultural curriculum. comparison of selected features of the Croatian culture among high school students and their teachers according to the Hofstede model." Školski vjesnik 65, br. 2 (2016): 209-210. https://hrcak.srce.hr/177387
Harvard
Burai, R. (2016). 'Substructure of an intercultural curriculum. comparison of selected features of the Croatian culture among high school students and their teachers according to the Hofstede model', Školski vjesnik, 65(2), str. 209-210. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177387 (Datum pristupa: 19.08.2019.)
Vancouver
Burai R. Substructure of an intercultural curriculum. comparison of selected features of the Croatian culture among high school students and their teachers according to the Hofstede model. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.08.2019.];65(2):209-210. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177387
IEEE
R. Burai, "Substructure of an intercultural curriculum. comparison of selected features of the Croatian culture among high school students and their teachers according to the Hofstede model", Školski vjesnik, vol.65, br. 2, str. 209-210, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177387. [Citirano: 19.08.2019.]

Sažetak
Podaci koji se koriste u ovom radu dobiveni su uz znanstveno istraživački projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima“, voditelj projekta: prof. dr. sc. Neven Hrvatić, u periodu 2007. do 2012. godine. U radu se elaboriraju osnovni elementi koji predstavljaju polazište za izradu hrvatskoga nacionalnog kurikuluma kao i za interkulturalne dimenzije kurikuluma. Potom se obrazlaže jedan od mogućih pristupa istraživanja kulturnih razlika -
prema Hofstedeovom modelu, temeljem kojeg je i nastao ovaj rad. Cilj ovog rada bio je definirati neke od bitnih odrednica sukonstrukcije interkulturalnog kurikuluma određivanjem obilježja nacionalne kulture mladih. U projektu je korišten upitnik, modificirani Hofstedeov model, koji se sastoji od 109 čestica. Njegov se sadržaj odnosi na četiri dimenzije: hijerarhijsku distancu, muževnost/ženstvenost, individualizam/kolektivizam i kontrolu neizvjesnosti (anksioznosti). Na osnovi istraživanja navedenih dimenzija nacionalne kulture dolazi se do spoznaje o osnovnim obilježjima nacionalne kulture i vrijednostima koje se cijene u određenome društvu. U ispitivanju određenih obilježja hrvatske kulture upitnik je valjano ispunilo 1978 učenika i 272 nastavnika iz 27 srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem su ispitani stavovi i vrijednosti srednjoškolaca i njihovih nastavnika o životu, radu i društvu; kakve su razlike u stavovima između učenika i nastavnika te postoje li razlike u stavovima između učenika s obzirom na spol, dob i regionalnu pripadnost. Analizom određenih obilježja mladih u Republici Hrvatskoj prema Hofstedeovim dimenzijama, dobili smo uvid u „prosječne tendencije“ njihovih stavova i vrijednosti. Prvi problem istraživanja ukazuje da kod mladih prevladavaju egalitarna uvjerenja (izražen srednji stupanj hijerarhijske distance), da su na granici između individualizma i kolektivizma, podjednako orijentirani prema vrijednostima definiranim u dimenziji muževnost/ženstvenost, te su na ljestvici srednjeg stupnja anksioznosti. Analizirajući drugi problem istraživanja, utvrdili smo da rezultati istraživanja nacionalne kulture ukazuju na bliske stavove učenika i nastavnika koji ih, kao pokazatelji određenih obilježja hrvatske nacionalne kulture, smještaju u srednje do nisku hijerarhijsku distancu. To podrazumijeva netoleriranje nejednakosti u društvu, podjednaku sklonost individualizmu i kolektivizmu, zatim srednjoškolce i njihove nastavnike s izraženim ženstvenim i podjednako muževno ženstvenim osobinama te s izraženom srednjom kontrolom neizvjesnosti. Trećim problemom istraživanja koji se odnosio na utvrđivanje razlika s obzirom na spol učenika, najveća razlika iskazana je u dimenziji muževnost/ženstvenost, zatim u kontroli neizvjesnosti, hijerarhijskoj distanci i individualizmu. S obzirom na dob učenika nije utvrđena statistički značajna razlika. S obzirom na regiju iz koje učenici dolaze utvrđene su razlike u sve četiri dimenzije.

Ključne riječi
društvene vrijednosti; dimenzije kulture Geerta Hofstedea; identitet; interkulturalizam; interkulturalni identitet; interkulturalni kurikulum; kurikulum; kultura; kulturni pluralizam; kulturni relativizam

Hrčak ID: 177387

URI
https://hrcak.srce.hr/177387

[engleski]

Posjeta: 402 *