Izvorni znanstveni članak
Pitanja kao sredstvo za promicanje viših oblika razmišljanja kod predmeta Društvo
Vlasta Hus
; Univerza v Mariboru, Maribor, Slovenija
Polona Lengvart
; Osnovna šola bratov Polančičev Maribor, Maribor, Slovenija
Sažetak
Postavljanje pitanja je ključni element u procesu učenja i poučavanja. Cilj ovog rada bio je razviti instrument za praćenje kvalitete i kvantitete pitanja nastavnika kod predmeta Društvo i uz pomoć ovog instrumenta otkriti broj i vrsto pitanja koje nastavnik koristi kod predmeta Društvo u četvrtom razredu osnovne škole. U ovom istraživanju koristili smo opisne uzročne ne-eksperimentalne metode. Podaci su prikupljeni s protokolom za ne-slučajni uzorak nastavnika u četvrtom razredu (raspon dobi učenika-devet godina) u raznim osnovnim školama u Republici Sloveniji. U obradi podataka u potpunosti je pokriveno 75 protokola. Dobiveni rezultati pokazuju, da nastavnici kod predmeta Društvo u četvrtom razredu više koriste pitanja niže razine od više razine. Pitanja učitelja ne dostižu zadovoljavajući nivo kvalitete, da bi ih mogli koristiti kao alat za razvoj viših nivoa razmišljanja u školi kod učenika.
Ključne riječi
osnovna škola; predmet Društvo; pitanja
Hrčak ID:
177419
URI
Datum izdavanja:
16.6.2016.
Posjeta: 2.303 *