Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pitanja kao sredstvo za promicanje viših oblika razmišljanja kod predmeta Društvo

Vlasta Hus ; Univerza v Mariboru, Maribor, Slovenija
Polona Lengvart ; Osnovna šola bratov Polančičev Maribor, Maribor, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 334 Kb

str. 227-227

preuzimanja: 309

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 334 Kb

str. 211-226

preuzimanja: 994

citiraj


Sažetak

Postavljanje pitanja je ključni element u procesu učenja i poučavanja. Cilj ovog rada bio je razviti instrument za praćenje kvalitete i kvantitete pitanja nastavnika kod predmeta Društvo i uz pomoć ovog instrumenta otkriti broj i vrsto pitanja koje nastavnik koristi kod predmeta Društvo u četvrtom razredu osnovne škole. U ovom istraživanju koristili smo opisne uzročne ne-eksperimentalne metode. Podaci su prikupljeni s protokolom za ne-slučajni uzorak nastavnika u četvrtom razredu (raspon dobi učenika-devet godina) u raznim osnovnim školama u Republici Sloveniji. U obradi podataka u potpunosti je pokriveno 75 protokola. Dobiveni rezultati pokazuju, da nastavnici kod predmeta Društvo u četvrtom razredu više koriste pitanja niže razine od više razine. Pitanja učitelja ne dostižu zadovoljavajući nivo kvalitete, da bi ih mogli koristiti kao alat za razvoj viših nivoa razmišljanja u školi kod učenika.

Ključne riječi

osnovna škola; predmet Društvo; pitanja

Hrčak ID:

177419

URI

https://hrcak.srce.hr/177419

Datum izdavanja:

16.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.303 *