Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom

Ina Reić Ercegovac orcid id orcid.org/0000-0003-4228-6054 ; Filozofski fakultet u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 356 Kb

str. 251-271

preuzimanja: 3.281

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 356 Kb

str. 272-272

preuzimanja: 714

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada je istražiti učestalost doživljavanja nekih oblika nasilnih ponašanja od školskih vršnjaka s obzirom na dob i spol te ispitati povezanost između učestalosti doživljavanja nasilja, školskog uspjeha te nekih elemenata razrednog ozračja. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilno ponašanje te da je verbalno nasilje najčešći oblik doživljenog nasilja. Sudjelovalo je ukupno 400 sudionika, 195 učenika i 205 učenica viših razreda OŠ, a primijenjen je instrument kojim su prikupljeni opći podatci, podatci o učestalosti doživljavanja nasilja te podatci o osjetljivosti na nasilje u razrednom kontekstu. Rezultati su uglavnom potvrdili polazne hipoteze. Pokazalo se da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilna ponašanja, da su verbalni oblici nasilja najčešći, da je učestalost doživljenog nasilja procijenjena najvišom u završnom razredu osnovne škole te da postoji značajna povezanost između doživljenog nasilnog ponašanja, uspjeha u školi i osjetljivosti na nasilje u razrednom ozračju. Rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o vršnjačkom nasilju te su naglašene implikacije za školski rad.

Ključne riječi

doživljena nasilna ponašanja; osjetljivost na nasilje; školski uspjeh; učenici osnovne škole

Hrčak ID:

177992

URI

https://hrcak.srce.hr/177992

Datum izdavanja:

16.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.854 *