Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Hanns Wagula i turistički plakat u Hrvatskoj između dvaju svjetskih ratova

Lovorka Magaš Bilandžić orcid id orcid.org/0000-0002-8654-0635 ; Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 447 Kb

str. 183-195

preuzimanja: 1.881

citiraj


Sažetak

Austrijski slikar i grafički dizajner Hanns Wagula (1894. – 1964.) surađivao je krajem 1920-ih i tijekom 1930-ih s brojnim jugoslavenskim naručiteljima (Putnik, Dubrovačka parobrodska plovidba, Aeroput Jugoslavija i dr.) te imao važnu ulogu u razvoju turističkog plakata u Kraljevini SHS/Jugoslaviji. U članku se na temelju arhivske dokumentacije, periodičkih izvora i Wagulinih realizacija rekonstruira njegovo djelovanje u Hrvatskoj i analiziraju različiti segmenti opusa namijenjeni promoviranju jadranskog turizma − od plakata, prospekata i brošura do oblikovanja vizualnog identiteta časopisa Jugoslavija: jugoslovenski turizam u kojemu je objavljivao i fotografije. Posebna pažnja posvećena je razvoju turističke propagande u Kraljevini SHS/Jugoslaviji tijekom međuratnog razdoblja, a razmatra se i doprinos hrvatskih grafičkih dizajnera Sergija Glumca, Pavla Gavranića i predstavnika Ateliera Tri koji su 1930-ih oblikovali antologijske turističke plakate.

Ključne riječi

Hanns Wagula; grafički dizajn; turistički plakat; međuratno razdoblje; »društvo za saobraćaj putnika i turista« Putnik; časopis Jugoslavija: jugoslovenski turizam; Sergije Glumac; Pavao Gavranić; Atelier Tri

Hrčak ID:

178225

URI

https://hrcak.srce.hr/178225

Datum izdavanja:

30.11.2016.

Posjeta: 3.246 *