Govor, Vol. 20 No. 1-2, 2003.
Izvorni znanstveni članak
JE LI TEŽE NAUČITI "ISTE" ILI "RAZLIČITE" GLASOVE STRANOG JEZIKA?
Nataša Desnica-Žerjavić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Na primjeru pogrešaka hrvatskih govornika koji uče francuski, u ovom se radu promatra teškoća usvajanja pojedinih glasova stranog jezika. Redoslijed usvajanja glasova pokazuje da se – osim u prvoj fazi učenja – iz kontrastivne analize fonoloških sustava ne može predvidjeti hoće li lakše biti usvojeni glasovi jednake ili vrlo slične fonološke definicije ili glasovi koji sadrže razlikovna obilježja nepoznata materinskom jeziku. Pogreške u prvoj fazi učenja uglavnom su, ali ne potpuno, u skladu s onima koje predviđa kontrastivna analiza fonoloških sustava materinskog i stranog jezika, a to su pogreške izazvane razlikovnim obilježjima koja ne postoje u materinskom jeziku. U kasnijim fazama (uključujući i završnu) izrazite su pogreške u realizaciji nedistinktivnih obilježja; te pogreške, iako ne sprečavaju prepoznavanje glasova, ometaju komunikaciju, prenoseći nenamjerne informacije o govorniku, čime skreću pažnju sa sadržaja na oblik poruke.
Ključne riječi
usvajanje glasova stranog jezika; strani jezik; materinski jezik; razlikovna obilježja glasova; verbotonalni pristup
Hrčak ID:
179333
URI
Datum izdavanja:
1.9.2003.
Posjeta: 959 *