hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.26.2.05

Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja

Ivana Macuka   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8753-8991 ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Irena Burić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9182-968X ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Ivana Batur ; Zadar

Puni tekst: hrvatski, pdf (237 KB) str. 227-248 preuzimanja: 518* citiraj
APA 6th Edition
Macuka, I., Burić, I. i Batur, I. (2017). Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja. Društvena istraživanja, 26 (2), 227-248. https://doi.org/10.5559/di.26.2.05
MLA 8th Edition
Macuka, Ivana, et al. "Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja." Društvena istraživanja, vol. 26, br. 2, 2017, str. 227-248. https://doi.org/10.5559/di.26.2.05. Citirano 25.01.2020.
Chicago 17th Edition
Macuka, Ivana, Irena Burić i Ivana Batur. "Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja." Društvena istraživanja 26, br. 2 (2017): 227-248. https://doi.org/10.5559/di.26.2.05
Harvard
Macuka, I., Burić, I., i Batur, I. (2017). 'Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja', Društvena istraživanja, 26(2), str. 227-248. https://doi.org/10.5559/di.26.2.05
Vancouver
Macuka I, Burić I, Batur I. Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja. Društvena istraživanja [Internet]. 2017 [pristupljeno 25.01.2020.];26(2):227-248. https://doi.org/10.5559/di.26.2.05
IEEE
I. Macuka, I. Burić i I. Batur, "Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja", Društvena istraživanja, vol.26, br. 2, str. 227-248, 2017. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.26.2.05

Sažetak
Učiteljska profesija zacijelo ulazi u emocionalno zahtjevne
profesije. Doživljene emocije, kao i način na koji učitelji
reguliraju svoje emocije, mogu znatno utjecati na dobrobit
učitelja, sagorijevanje na poslu, zadovoljstvo poslom te
zadržavanje u učiteljskoj profesiji. Cilj je ovog rada bio ispitati
doprinos pozitivnih i negativnih emocija učitelja (u odnosu s
učenicima, roditeljima, osobljem škole i obrazovnim sustavom) i
strategija ulaganja emocionalnoga napora u objašnjenju
emocionalne iscrpljenosti i zadovoljstva poslom učitelja.
Utvrđeno je da su određene emocije učitelja i strategije
ulaganja emocionalnoga napora značajne samostalne
odrednice emocionalne iscrpljenosti učitelja i zadovoljstva
poslom. Učitelji koji doživljavaju intenzivnije negativne emocije i
češće se služe površinskom strategijom ulaganja emocionalnoga
napora izvješćuju o višoj razini emocionalne iscrpljenosti.
Nadalje, učitelji koji u odnosu s učenicima češće doživljavaju
pozitivne emocije i češće primjenjuju autentične strategije
ulaganja emocionalnoga napora zadovoljniji su poslom. S
druge strane, manje su zadovoljni poslom učitelji koji u radu s
učenicima češće doživljavaju umor, razočaranost obrazovnim
sustavom te češće rabe površinsku strategiju ulaganja
emocionalnoga napora.

Ključne riječi
predmetni učitelji; emocije; emocionalni napor; emocionalna iscrpljenost; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID: 183937

URI
https://hrcak.srce.hr/183937

[engleski]

Posjeta: 999 *