hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.26 No.2 Lipanj 2017.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.26.2.06

Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju: implikacije za afektivnu dobrobit

Jadranka Pavić ; Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Majda Rijavec ; Učiteljski fakultet, Zagreb
Lana Jurčec ; Učiteljski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (225 KB) str. 249-267 preuzimanja: 213* citiraj
APA 6th Edition
Pavić, J., Rijavec, M. i Jurčec, L. (2017). Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju: implikacije za afektivnu dobrobit. Društvena istraživanja, 26 (2), 249-267. https://doi.org/10.5559/di.26.2.06
MLA 8th Edition
Pavić, Jadranka, et al. "Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju: implikacije za afektivnu dobrobit." Društvena istraživanja, vol. 26, br. 2, 2017, str. 249-267. https://doi.org/10.5559/di.26.2.06. Citirano 21.09.2018.
Chicago 17th Edition
Pavić, Jadranka, Majda Rijavec i Lana Jurčec. "Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju: implikacije za afektivnu dobrobit." Društvena istraživanja 26, br. 2 (2017): 249-267. https://doi.org/10.5559/di.26.2.06
Harvard
Pavić, J., Rijavec, M., i Jurčec, L. (2017). 'Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju: implikacije za afektivnu dobrobit', Društvena istraživanja, 26(2), str. 249-267. doi: https://doi.org/10.5559/di.26.2.06
Vancouver
Pavić J, Rijavec M, Jurčec L. Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju: implikacije za afektivnu dobrobit. Društvena istraživanja [Internet]. 30.06.2017. [pristupljeno 21.09.2018.];26(2):249-267. doi: https://doi.org/10.5559/di.26.2.06
IEEE
J. Pavić, M. Rijavec i L. Jurčec, "Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju: implikacije za afektivnu dobrobit", Društvena istraživanja, vol.26, br. 2, str. 249-267, lipanj 2017. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.26.2.06

Sažetak
Cilj istraživanja bio je odrediti doprinos količine gledanja
televizije, motiva za gledanje i kognitivne uključenosti u
sadržaj programa objašnjenju afektivne dobrobiti mlađih
adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 537 učenika
sedmih i osmih razreda iz deset osnovnih škola u Zagrebu.
Uz procjenu količine gledanja, primijenjena je skala
motiva za gledanje televizije, mjere kognitivne
uključenosti u gledanje te skala PANAS-C za mjerenje
pozitivnih i negativnih emocija kod djece. Rezultati
hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se
motivima za gledanje televizije može objasniti relativno
visok postotak varijance negativnih emocija i manji
postotak varijance pozitivnih emocija. Kognitivna
uključenost u sadržaj programa objašnjavala je vrlo
malen postotak varijance, dok se količina gledanja
televizije nije pokazala značajnim prediktorom ni pozitivnih
ni negativnih emocija. Općenito se može zaključiti
da su rezultati pokazali da koliko adolescenti gledaju
televiziju nije povezano s njihovom afektivnom dobrobiti,
kako gledaju u maloj je mjeri povezano s afektivnom
dobrobiti, i to sa pozitivnim emocijama, dok zašto
gledaju televiziju ima najveće implikacije, i to posebno
za negativne emocije.

Ključne riječi
adolescenti; gledanje televizije; motivi; kognitivna uključenost; afektivna dobrobit

Hrčak ID: 183949

URI
https://hrcak.srce.hr/183949

[engleski]

Posjeta: 452 *