Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.26.2.06

Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju: implikacije za afektivnu dobrobit

Jadranka Pavić ; Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Majda Rijavec ; Učiteljski fakultet, Zagreb
Lana Jurčec ; Učiteljski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. 249-267

preuzimanja: 964

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je odrediti doprinos količine gledanja
televizije, motiva za gledanje i kognitivne uključenosti u
sadržaj programa objašnjenju afektivne dobrobiti mlađih
adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 537 učenika
sedmih i osmih razreda iz deset osnovnih škola u Zagrebu.
Uz procjenu količine gledanja, primijenjena je skala
motiva za gledanje televizije, mjere kognitivne
uključenosti u gledanje te skala PANAS-C za mjerenje
pozitivnih i negativnih emocija kod djece. Rezultati
hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se
motivima za gledanje televizije može objasniti relativno
visok postotak varijance negativnih emocija i manji
postotak varijance pozitivnih emocija. Kognitivna
uključenost u sadržaj programa objašnjavala je vrlo
malen postotak varijance, dok se količina gledanja
televizije nije pokazala značajnim prediktorom ni pozitivnih
ni negativnih emocija. Općenito se može zaključiti
da su rezultati pokazali da koliko adolescenti gledaju
televiziju nije povezano s njihovom afektivnom dobrobiti,
kako gledaju u maloj je mjeri povezano s afektivnom
dobrobiti, i to sa pozitivnim emocijama, dok zašto
gledaju televiziju ima najveće implikacije, i to posebno
za negativne emocije.

Ključne riječi

adolescenti; gledanje televizije; motivi; kognitivna uključenost; afektivna dobrobit

Hrčak ID:

183949

URI

https://hrcak.srce.hr/183949

Datum izdavanja:

30.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.775 *