hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.1

Ocjene i očekivanja menadžera u hrvatskom uslužnom sektoru određene vlasništvom: da ili ne?

Mirjana Čižmešija   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9873-7291 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (380 KB) str. 1-13 preuzimanja: 336* citiraj
APA 6th Edition
Čižmešija, M. (2017). Ocjene i očekivanja menadžera u hrvatskom uslužnom sektoru određene vlasništvom: da ili ne?. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (1), 1-13. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.1
MLA 8th Edition
Čižmešija, Mirjana. "Ocjene i očekivanja menadžera u hrvatskom uslužnom sektoru određene vlasništvom: da ili ne?." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 15, br. 1, 2017, str. 1-13. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.1. Citirano 02.08.2021.
Chicago 17th Edition
Čižmešija, Mirjana. "Ocjene i očekivanja menadžera u hrvatskom uslužnom sektoru određene vlasništvom: da ili ne?." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 15, br. 1 (2017): 1-13. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.1
Harvard
Čižmešija, M. (2017). 'Ocjene i očekivanja menadžera u hrvatskom uslužnom sektoru određene vlasništvom: da ili ne?', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15(1), str. 1-13. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.1
Vancouver
Čižmešija M. Ocjene i očekivanja menadžera u hrvatskom uslužnom sektoru određene vlasništvom: da ili ne?. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2017 [pristupljeno 02.08.2021.];15(1):1-13. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.1
IEEE
M. Čižmešija, "Ocjene i očekivanja menadžera u hrvatskom uslužnom sektoru određene vlasništvom: da ili ne?", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.15, br. 1, str. 1-13, 2017. [Online]. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.1

Sažetak
Uslužni sektor u Hrvatskoj je visoko zastupljen u strukturi BDP-a. Prognoziranje promjena u tom važnom sektoru nacionalnog gospodarstva moguće je provesti, između ostaloga, korištenjem rezultata konjunkturnih testova. Iako su konjunkturni testovi usklađeni na razini Europske unije (EU), heterogenost uslužnog sektora ostavila je mogućnosti odstupanja u metodologiji provođenja po zemljama članicama EU. Područja u kojima su prisutna javna i polu-javna poduzeća su posebna po svojim obilježjima i kao takva se mogu isključiti iz konjunkturnog testa. Na tragu toga je postavljena, a zatim i potvrđena, istraživačka hipoteza rada da su vlasništvo (s jedne strane) i sve ostale varijable u konjunkturnom testu uslužnog sektora RH (s druge strane) statistički nezavisne varijable. Iz navedenoga slijedi da nije nužno iz hrvatskog testa isključiti područja obrazovanja i djelatnost zdravstvene zaštite i socijalne skrbi. U istraživanju su korišteni podaci Centar za poslovna istraživanja Privrednog vjesnika - Zagreb za konjunkturni test proveden krajem lipnja i početkom srpnja 2016. godine na uzorku 90 menadžera uslužnog sektora.

Ključne riječi
konjunkturni testovi; uslužni sektor; vlasništvo; hi-kvadrat test; statistička nezavisnost

Hrčak ID: 184282

URI
https://hrcak.srce.hr/184282

Posjeta: 697 *