Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.15
Važnost komunikacije u procesu spajanja i preuzimanja poduzeća: empirijsko istraživanje u Belgiji, Češkoj, Francuskoj, Mađarskoj i Republici Hrvatskoj
Morana Grgić
; Atalian Global Services Croatia d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Davor Filipović
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Karla Grgić
Sažetak
U suvremenom poslovnom svijetu poduzeća sve više koriste spajanja i preuzimanja kao mehanizam za strateško širenje, jačanje i održavanje njihovog položaja na tržištu. Mnogi te transakcije vide kao relativno brz i učinkovit način za izlazak na nova tržišta i pristup novim tehnologijama. Ipak, uspjeh tih transakcija je neizvjestan. Sukladno brojnim istraživanjima od 50 do 75% transakcija spajanja i preuzimanja poduzeća doživi neuspjeh. Dok se dio neuspješnih spajanja i preuzimanja poduzeća može objasniti kroz djelovanje financijskih i tržišnih čimbenika, veliki broj neuspješnih transakcija posljedica je zanemarivanja zaposlenika, koji su često apostrofirani kao najvrednija imovina poduzeća. Iz tog se razloga u ovom radu istražuje važnost i uloga komunikacije sa zaposlenicima u procesu spajanja i preuzimanja poduzeća, kao i njen utjecaj na ishod transakcije. Empirijsko istraživanje provedeno je u Belgiji, Češkoj, Francuskoj, Mađarskoj i Republici Hrvatskoj na uzorku od 100 zaposlenika iz poduzeća koja su prošla kroz proces spajanja ili preuzimanja. Rezultati istraživanja sugeriraju kako pravodobna komunikacija u procesu spajanja i preuzimanja utječe na pozitivno prihvaćanje procesa od strane zaposlenika.
Ključne riječi
spajanja i preuzimanja poduzeća; komunikacija sa zaposlenicima; ponašanje zaposlenika; uspjeh spajanja i preuzimanja
Hrčak ID:
184355
URI
Datum izdavanja:
13.7.2017.
Posjeta: 2.459 *