hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.65

Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda

Sunčana Piri Rajh ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Lidija Lijović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7991-6959

Puni tekst: hrvatski, pdf (484 KB) str. 65-78 preuzimanja: 1.279* citiraj
APA 6th Edition
Piri Rajh, S. i Lijović, L. (2017). Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (1), 65-78. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.65
MLA 8th Edition
Piri Rajh, Sunčana i Lidija Lijović. "Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 15, br. 1, 2017, str. 65-78. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.65. Citirano 30.07.2021.
Chicago 17th Edition
Piri Rajh, Sunčana i Lidija Lijović. "Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 15, br. 1 (2017): 65-78. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.65
Harvard
Piri Rajh, S., i Lijović, L. (2017). 'Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15(1), str. 65-78. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.65
Vancouver
Piri Rajh S, Lijović L. Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2017 [pristupljeno 30.07.2021.];15(1):65-78. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.65
IEEE
S. Piri Rajh i L. Lijović, "Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.15, br. 1, str. 65-78, 2017. [Online]. https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.1.65

Sažetak
Tijekom procesa odlučivanja o kupnji, cijenu proizvoda potrošači mogu dvojako percipirati: kao novčani trošak (cjenovno osjetljiviji potrošači) i kao informaciju o kvaliteti (cjenovno manje osjetljivi potrošači). Cjenovna osjetljivost potrošača, kao i njihova percepcija odnosa cijene i kvalitete, mogu varirati i ovisno o kategoriji proizvoda. Stoga je osnovni je cilj rada bio istražiti u kojoj se mjeri potrošači oslanjanju na cijenu kao pokazatelja kvalitete, a koliko su cjenovno osjetljivi u kupnji odabranih kategorija elektroničkih proizvoda (pametnih telefona, prijenosnih računala i televizora). Istraživanje je provedeno metodom online ankete, na prigodnom uzorku od 123 ispitanika koji koriste sve tri kategorije promatranih elektroničkih proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da postoje dvije skupine proizvoda koje se razlikuju s obzirom na relativnu važnost dvije analizirane varijable (odnos cijene i kvalitete, te cjenovne osjetljivosti potrošača) u procesu kupnje. Provedeno istraživanje upućuje na važnost razumijevanja dvostruke uloge cijene u procesu kupnje, odnosno načina kako potrošači percipiraju cijenu, a što se može smatrati bitnom odrednicom cjenovne strategije poduzeća.

Ključne riječi
odnos cijene i kvalitete; cjenovna osjetljivost potrošača; dvostruka uloga cijene; elektronički proizvodi

Hrčak ID: 184372

URI
https://hrcak.srce.hr/184372

Posjeta: 2.189 *