Logopedija, Vol. 7 No. 1, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/log.7.1.3
Uspješnost osnovnoškolaca u osnovnim aritmetičkim operacijama
Mirjana Lenček
orcid.org/0000-0002-3658-949X
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju
Iva Sladović
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, studentica
Sažetak
U istraživanju poznavanja osnovnih aritmetičkih operacija sudjelovalo je 145 osnovnoškolaca bez teškoća u matematici, polaznika trećeg do osmog razreda, s ciljem dobivanja uvida u razinu ukupne ovladanosti temeljnom matematikom u svakom od razreda. U radu se razmatra uspješnost rješavanja pojedinih aritmetičkih zadataka u domeni zbrajanja, oduzimanja, množenja, dijeljenja te poznavanja pravila izvođenja računskih radnji prema porastu obrazovne dobi. Rezultati su pokazali da se skupina učenika trećih razreda statistički značajno razlikuje od učenika na ostalim obrazovnim razinama. Stoga je moguće pretpostaviti da se upravo u trećem razredu mijenjaju strategije rješavanja zadataka kod temeljnih matematičkih operacija, što je u skladu s drugim sličnim istraživanjima. Čini se da strategije prizivanja podataka zamjenjuju strategije temeljene na brojenju. Nema statistički značajnih razlika u uspješnosti rješavanja zadataka osnovnih aritmetičkih operacija učenika od četvrtog do osmog razreda. Stoga je moguće pretpostaviti da su razine temeljnih matematičkih kompetencija ujednačene s aspekta točnosti za ove obrazovne razine. Kako je ispitivanje provedeno na relativno malom uzorku u odnosu na razrede, generalizacija rezultata je ograničena, a oni mogu biti korisni za oblikovanje smjernica u izradi ispitnog materijala za prepoznavanje teškoća u matematici i određivanje pravca intervencija kod navedenih teškoća ili diskalkulije.
Ključne riječi
matematika; zbrajanje; oduzimanje; množenje; dijeljenje; slijed računskih operacija; osnovna škola
Hrčak ID:
184394
URI
Datum izdavanja:
30.6.2017.
Posjeta: 2.782 *