hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031

Ocjena edukacijskih pristupa Building Information Modelling-a (BIM) na diplomskim studijima građevinskih fakulteta u RH

Sonja Kolarić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1167-7300 ; University of Zagreb, Faculty of Civil Engineering, Fra Andrije Kačića-Miošića 26, 10 000 Zagreb, Croatia
Mladen Vukomanović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3037-1908 ; University of Zagreb, Faculty of Civil Engineering, Fra Andrije Kačića-Miošića 26, 10 000 Zagreb, Croatia
Dina Stober   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4312-3775 ; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of Civil Engineering, Ul. kralja Petra Svačića 1, 31 000 Osijek, Croatia
Zlata Dolaček-Alduk   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4581-6559 ; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of Civil Engineering, Ul. kralja Petra Svačića 1, 31 000 Osijek, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 1255-1262 preuzimanja: 228* citiraj
APA 6th Edition
Kolarić, S., Vukomanović, M., Stober, D. i Dolaček-Alduk, Z. (2017). Ocjena edukacijskih pristupa Building Information Modelling-a (BIM) na diplomskim studijima građevinskih fakulteta u RH. Tehnički vjesnik, 24 (4), 1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
MLA 8th Edition
Kolarić, Sonja, et al. "Ocjena edukacijskih pristupa Building Information Modelling-a (BIM) na diplomskim studijima građevinskih fakulteta u RH." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 4, 2017, str. 1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031. Citirano 19.01.2021.
Chicago 17th Edition
Kolarić, Sonja, Mladen Vukomanović, Dina Stober i Zlata Dolaček-Alduk. "Ocjena edukacijskih pristupa Building Information Modelling-a (BIM) na diplomskim studijima građevinskih fakulteta u RH." Tehnički vjesnik 24, br. 4 (2017): 1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
Harvard
Kolarić, S., et al. (2017). 'Ocjena edukacijskih pristupa Building Information Modelling-a (BIM) na diplomskim studijima građevinskih fakulteta u RH', Tehnički vjesnik, 24(4), str. 1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
Vancouver
Kolarić S, Vukomanović M, Stober D, Dolaček-Alduk Z. Ocjena edukacijskih pristupa Building Information Modelling-a (BIM) na diplomskim studijima građevinskih fakulteta u RH. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 19.01.2021.];24(4):1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
IEEE
S. Kolarić, M. Vukomanović, D. Stober i Z. Dolaček-Alduk, "Ocjena edukacijskih pristupa Building Information Modelling-a (BIM) na diplomskim studijima građevinskih fakulteta u RH", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 4, str. 1255-1262, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
Puni tekst: engleski, pdf (1 MB) str. 1255-1262 preuzimanja: 702* citiraj
APA 6th Edition
Kolarić, S., Vukomanović, M., Stober, D. i Dolaček-Alduk, Z. (2017). Accessing educational approaches to Building Information Modeling (BIM) at construction management master studies in Croatia. Tehnički vjesnik, 24 (4), 1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
MLA 8th Edition
Kolarić, Sonja, et al. "Accessing educational approaches to Building Information Modeling (BIM) at construction management master studies in Croatia." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 4, 2017, str. 1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031. Citirano 19.01.2021.
Chicago 17th Edition
Kolarić, Sonja, Mladen Vukomanović, Dina Stober i Zlata Dolaček-Alduk. "Accessing educational approaches to Building Information Modeling (BIM) at construction management master studies in Croatia." Tehnički vjesnik 24, br. 4 (2017): 1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
Harvard
Kolarić, S., et al. (2017). 'Accessing educational approaches to Building Information Modeling (BIM) at construction management master studies in Croatia', Tehnički vjesnik, 24(4), str. 1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
Vancouver
Kolarić S, Vukomanović M, Stober D, Dolaček-Alduk Z. Accessing educational approaches to Building Information Modeling (BIM) at construction management master studies in Croatia. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 19.01.2021.];24(4):1255-1262. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
IEEE
S. Kolarić, M. Vukomanović, D. Stober i Z. Dolaček-Alduk, "Accessing educational approaches to Building Information Modeling (BIM) at construction management master studies in Croatia", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 4, str. 1255-1262, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031

Sažetak
Building InformationModeling (BIM) predstavlja trend u današnjoj arhitekturi, graditeljstvu i ostalim inženjerskim strukama. Pravilna edukacija i standardizacija predstavljaju ključne faktore prilagodbe na BIM. Primjenom BIM-a u edukaciji, studentima se omogućuje razvoj kritičkog načina razmišljanja i mogućnost zapažanja i razumijevanja kompleksnosti građevinske industrije. Kako ne postoje precizne informacije o BIM edukaciji na hrvatskim sveučilištima, cilj ovog rada je implementacija iste na Sveučilištu J. J. Strossmayer u Osijeku te Sveučilištu u Zagrebu. Zaključili smo da trenutna edukacija studentima omogućava razumijevanje BIM koncepta i načina na koji BIM mijenja proces rada u građevinskim projektima. Radom je također uočeno da u edukaciji nedostaju znanja o koordinaciji, interoperabilnosti i kontroli sudara. Stoga, budući rad uključuje širenje edukacije na ostale kolaborativne alate kako bi se obuhvatila spomenuta područja znanja koja trenutno nedostaju u edukaciji.

Ključne riječi
Building Information Modelling; diplomski studij; edukacija inženjera; organizacija građenja; 5D modeliranje

Hrčak ID: 185456

URI
https://hrcak.srce.hr/185456

[engleski]

Posjeta: 1.318 *