Tehnički vjesnik, Vol. 24 No. 5, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20151228131035
Mjerenje učinkovitosti edukacijskog procesa fakulteta u tranzicijskim zemljama uporabom DEA analize
Veselin Perovic
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Trg Dositeja Obradovica 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Ranko Bojanic
orcid.org/0000-0002-9217-3296
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Trg Dositeja Obradovica 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Branislav Nerandzic
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Trg Dositeja Obradovica 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Sažetak
U ovoj studiji koristi se DEA analiza, radi ispitivanja relativne učinkovitosti nastavnog procesa studiranja na najvećem fakultetu u Srbiji: Analiza je provedena tijekom ak. godine 2013/14. Studijom je obuhvaćeno 863 diplomirana studenta koji su završili studije na 13 studijskih programa. Ulazne varijable koje su korištene u ovoj analizi su srednja ocjena iz srednje škole i broj osvojenih bodova na kvalifikacijkom ispitu, a izlazne varijable prosječne ocjene ostvarene tijekom studija kao i duljina studiranja. Naš pristup integrira DEA - Data Envelopment Analysis i statističku analizu varijanci, a u cilju razvijanja proširenog modula za mjerenje učinkovitosti nastavnog procesa. Mjerenje učinkovitosti visokoškolskih ustanova prikazat ćemo primjenom DEA analize u mjerenju učinkovitosti svakog studenta posebno i kao mjerenje učinkovitosti studenata određenih studijskih programa, odnosno fakulteta. Učinkovitost studiranja koja se mjeri za svakog studenta pojedinačno je preko 70%, a kada se radi o mjerenju učinkovitosti i studijskih programa učinkovitost je preko 85%. Mjerenje učinkovitosti studiranja je napravljeno na primjeru fakulteta koji u svom sustavu ima 13 departmana i 17 studijskih programa osnovnih akademskih studija. Kako po zakonu Republike Srbije ne postoje integrirana sveučilišta već je svaki fakultet zasebna ustanova, svaki departman Fakulteta tehničkih nauka se možemo posmatrati kao zaseban fakultet, a sam fakultet kao sveučilište. Na taj način ovom analizom možemo prikazati mjerenje učinkovitosti sveučilišta.
Ključne riječi
DEA analiza; edukativni proces; učinkovitost studiranja
Hrčak ID:
188248
URI
Datum izdavanja:
25.10.2017.
Posjeta: 2.243 *