hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

PRIPREMA I PROVEDBA ČETVRTOGA ŽELJEZNIČKOG PAKETA

Želimir Delač ; Agencija za sigurnost željezničkog prometa

Puni tekst: hrvatski, pdf (319 KB) str. 23-29 preuzimanja: 324* citiraj
APA 6th Edition
Delač, Ž. (2017). PRIPREMA I PROVEDBA ČETVRTOGA ŽELJEZNIČKOG PAKETA. Željeznice 21, 16 (3), 23-29. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/189459
MLA 8th Edition
Delač, Želimir. "PRIPREMA I PROVEDBA ČETVRTOGA ŽELJEZNIČKOG PAKETA." Željeznice 21, vol. 16, br. 3, 2017, str. 23-29. https://hrcak.srce.hr/189459. Citirano 26.02.2021.
Chicago 17th Edition
Delač, Želimir. "PRIPREMA I PROVEDBA ČETVRTOGA ŽELJEZNIČKOG PAKETA." Željeznice 21 16, br. 3 (2017): 23-29. https://hrcak.srce.hr/189459
Harvard
Delač, Ž. (2017). 'PRIPREMA I PROVEDBA ČETVRTOGA ŽELJEZNIČKOG PAKETA', Željeznice 21, 16(3), str. 23-29. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/189459 (Datum pristupa: 26.02.2021.)
Vancouver
Delač Ž. PRIPREMA I PROVEDBA ČETVRTOGA ŽELJEZNIČKOG PAKETA. Željeznice 21 [Internet]. 2017 [pristupljeno 26.02.2021.];16(3):23-29. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/189459
IEEE
Ž. Delač, "PRIPREMA I PROVEDBA ČETVRTOGA ŽELJEZNIČKOG PAKETA", Željeznice 21, vol.16, br. 3, str. 23-29, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/189459. [Citirano: 26.02.2021.]

Sažetak
Europska komisija je 31. siječnja 2013. objavila Četvrti željeznički paket (4RWP). To je opsežan i složen set pravnih prijedloga (mjera) čija je svrha otklanjanje preostalih barijera i stvaranje jedinstvenoga europskog željezničkog prostora. Paket sadrži tri pravne grupe prijedloga (mjera) koje se odnose na upravljačku strukturu u vezi s upravljanjem infrastrukturom i prijevozom („upravljački stup“), otvaranje tržišta domaćeg putničkog prijevoza („stup za otvaranje tržišta”) i uspostavljanje dosljednih postupaka za odobravanje (potvrđivanje) željezničke sigurnosti i interoperabilnosti („tehnički stup“). Na temelju nove pravne regulative iz tehničkog stupa Agencija Europske unije za željeznice preuzet će nove odgovornosti u sklopu autoririzacije (odobravanja) vozila (VA), jedinstvenog sustava sigurnosnog potvrđivanja i kontrole ERTMS-a (tehnička rješenja uz prugu). Svi podnositelji zahtjeva za VA/SSC i ERTMS morat će svoje zahtjeve prijaviti kroz jedinstvenu pristupnu točku (OSS) koju će razviti i održavati ERA. Četvrti željeznički paket također predstavlja velike promjene za nacionalna tijela nadležna za sigurnost (NSA-ove) jer će sada surađivati s ERA-om na zadaćama koje su prije bile jedino u njihovoj nadležnosti. Osim toga, NSA-ovi će morati uspostaviti sustav upravljanja kompetencijama i osigurati odgovarajuće ljudske resurse kako bi bili kompetentni za ekspertni tim (PoE). Dijagram tijeka uvođenja 4RWP-a sadrži tri faze, i to fazu razvoja, probnu fazu i završnu fazu, kada će se ERA do 1. lipnja 2019. početi baviti rješavanjem novih zadaća. Zemlje članice do 16. lipnja 2019. imaju obvezu staviti na snagu zakone i ostalu pravnu regulativu koja će biti u skladu s novim (obnovljenim) direktivama o sigurnosti i interoperabilnosti.

Ključne riječi
Četvrti željeznički paket; Europska komisija; Agencija Europske unije za željeznice; nacionalna tijela nadležna za sigurnost; jedinstveni europski željeznički prostor; jedinstveni sustav sigurnosnog potvrđivanja; autorizacija (odobravanje) vozila; ekspertni tim

Hrčak ID: 189459

URI
https://hrcak.srce.hr/189459

[engleski]

Posjeta: 488 *