hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Alternativni pedagoški koncepti i obrazovna politika u Crnoj Gori

Vučina Zorić ; Sveučilište Crne Gore, Filozofski fakultet, Studijski program za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, PDF (192 KB) str. 0-0 preuzimanja: 221* citiraj
APA 6th Edition
Zorić, V. (2017). Alternativni pedagoški koncepti i obrazovna politika u Crnoj Gori. Acta Iadertina, 14 (1), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190033
MLA 8th Edition
Zorić, Vučina. "Alternativni pedagoški koncepti i obrazovna politika u Crnoj Gori." Acta Iadertina, vol. 14, br. 1, 2017, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/190033. Citirano 15.09.2019.
Chicago 17th Edition
Zorić, Vučina. "Alternativni pedagoški koncepti i obrazovna politika u Crnoj Gori." Acta Iadertina 14, br. 1 (2017): 0-0. https://hrcak.srce.hr/190033
Harvard
Zorić, V. (2017). 'Alternativni pedagoški koncepti i obrazovna politika u Crnoj Gori', Acta Iadertina, 14(1), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190033 (Datum pristupa: 15.09.2019.)
Vancouver
Zorić V. Alternativni pedagoški koncepti i obrazovna politika u Crnoj Gori. Acta Iadertina [Internet]. 2017 [pristupljeno 15.09.2019.];14(1):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190033
IEEE
V. Zorić, "Alternativni pedagoški koncepti i obrazovna politika u Crnoj Gori", Acta Iadertina, vol.14, br. 1, str. 0-0, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190033. [Citirano: 15.09.2019.]

Sažetak
Prije Prvog svjetskog rata u Crnoj Gori je bila dominantna Herbartova paradigma pedagogije. Međutim, tamošnje prosvjetne vlasti su bile u određenoj mjeri tolerantne prema nastavnicima koji se toga u praksi nisu u potpunosti pridržavali. Do njih su u to doba počeli dopirati raznovrsni novi pedagoški koncepti iz Europe i šire, što je još više dobilo na intenzitetu ulaskom Crne Gore u sustav Kraljevine Jugoslavije. Ipak, ideje reformskih pedagoških pokreta u Crnoj Gori između Dva svjetska rata nisu našle svoju primjenu, iako su stjecale sve veću afirmaciju u stručnoj javnosti. Tadašnja pedagoška znanstvena misao bila je nedovoljno razvijena, a obrazovna politika se nije razvijala samostalno i neovisno od ostatka zajedničke države, kao i kasnije u vrijeme SFR Jugoslavije i dominantne socijalističke pedagogije. Raspadom zajedničke države pojavio se brisani prostor koji je u Crnoj Gori omogućio obnavljanje i osvijestio potrebu za preispitivanje i otvorenost za dotada drugačije pedagoške koncepte, nove i stare nedovoljno istražene. Poslednjih par desetljeća postoje pokušaji provedbe određenih ideja i koncepata iz okvira reformske pedagogije, kao što su najčešće ideje Marie Montessori u predškolskim ustanovama. Praktično se najčešće reafirmacija pojedinih ideja reformske pedagogije predstavlja kao alternativa prethodnim paradigmama obrazovanja. Skoro da nema privatnih inicijativa i škola koje bi imale obilježja altenativnog pedagoškog koncepta. Ipak, kao alternativa „staroj školi“ realiziraju se brojni projekti, odnosno programi stručnog usavršavanja nastavnika i druge aktivnosti koje imaju za cilj unaprjeđivanje nastave i učenja u školama, kao što su Aktivno učenje – primjena metoda aktivne nastave/učenja, Korak po korak, Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje, itd. Navedene aktivnosti i pojedine ideje reformske pedagogije su sve više prisutne i u službenim dokumentima strategije obrazovne politike Crne Gore. Međutim, u tim dokumentima moguće je pronaći i ne razumijevanja i problematične interpretacije, što se odražava i na programe za provedbe ideja reformske pedagogije i suvremenih alternativnih pedagoških koncepata.

Ključne riječi
alternativni pedagoški koncepti; reformska pedagogija; obrazovna politika; Crna Gora

Hrčak ID: 190033

URI
https://hrcak.srce.hr/190033

[engleski]

Posjeta: 371 *