Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Vrednovanje u školi

Anđelko Mrkonjić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za kulturologiju
Jelena Vlahović ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski PDF 396 Kb

preuzimanja: 5.825

citiraj


Sažetak

Vrednovanje ima svoju povijesnu i društvenu utemeljenost i uvjetovanost. Autori smatraju da kao sastavnica kurikulumskog procesa, relativno novog pristupa unutarnjem preustroju odgojno-obrazovnih i školskih sustava, zauzima ključno mjesto kao završna a ujedno i polazišna točka odgojno obrazovnog procesa. Ta je sastavnica bila zapostavljena sa stručnog i znanstvenoistraživačkog aspekta, mada je jedna od senzibilnijih etapa u tom procesu. Ista se u radu razmatra kao relevantna sastavnica nastavnikova habitusa. Iz toga proistječe nužnost osposobljavanja nastavnika za vrednovanje tijekom njegova inicijalnog obrazovanja, razvoj ove kompetencije u obrazovanju učitelja tijekom rada te poglavito u cjeloživotnom obrazovanju nastavnika.Ocjena kao rezultat vrednovanja, može djelovati višeslojno na pojedince ili skupinu: katalitički limitirajuće i inhibitorno. Time se determinira socijalna klima i odnosi između ekstrema autokratičnosti i demokratičnosti, odnosno alijenacije i dezalijenacije subjekata u nastavi. Istraživanja pokazuju da učenici, a posebno studenti, imaju razvijene sposobnosti za vrednovanje, ali nedovoljno participiraju u tom dijelu nastavnog procesa, što ih zadržava u tradicionalnoj poziciji – objekta.Kako se u postupku vrednovanja učenika generiraju konflikti, to je ovom problemu potrebno posvetiti posebnu pažnju.

Ključne riječi

etape odgojno obrazovnog rada; nastavnik; ocjena; škola; učenik; vrednovanje

Hrčak ID:

190056

URI

https://hrcak.srce.hr/190056

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.835 *