Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Pedagogijska analiza reklama u tiskanim medijima

Zlatko Miliša ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju
Mirela Tolić ; Sveučilište u Splitu, Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta
Valentina Grbić


Puni tekst: hrvatski PDF 873 Kb

preuzimanja: 3.854

citiraj


Sažetak

Specifičnost reklamne komunikacije proizlazi iz činjenice da su reklame poruke koje se prenose putem medija, a mediji su sustav znakova i simbola. Mediji i reklame tvore dijalektički povezanu integriranu komunikaciju u svrhu stvaranja ideologije zavođenja. U ovom radu taj fenomen je prikazan na primjeru reklama u tiskanim medijima. Reklame manipuliraju potrebama, posebice djece i mladih, pripisujući materijalnim stvarima ljudske simboličke vrijednosti, implicirajući time razlike među ljudima na osnovu proizvoda koje konzumiraju. Na taj način čovjek se svodi na "homo consumensa". Pedagogija se stoga sve više suočava s problemom dihotomnih vrijednosti i nekritičkog "gutanja" medijskih sadržaja. Odgovor na takve izazove nalazimo u posebnoj pedagogijskoj disciplini, medijskoj pedagogiji, čija je uloga dekodirati simbole i proniknuti u značenja razmjene vrijednosti (uz pomoć semiotike i teorije simboličkog interakcionizma) te na taj način razlučiti odgojnu komponentu od manipulativne.

Ključne riječi

djeca i mladi; manipulacija; medijska pedagogija; mediji; reklame

Hrčak ID:

190078

URI

https://hrcak.srce.hr/190078

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.387 *