Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Profesionalno usmjeravanje kao pedagoška zadaća škole

Višnja Perin ; Hrvatski zavod za zapošljavanje, Područna služba Zadar
Ivana Drobac ; "CINAZ" - Zadar


Puni tekst: hrvatski PDF 1.362 Kb

preuzimanja: 2.967

citiraj


Sažetak

Profesionalno usmjeravanje kao obrazovna zadaća usko je vezano uz razvoj osobnosti mladih, koji traže odgovor na pitanje koji daljnji obrazovni put slijediti. Velika ponuda mogućnosti obrazovanja, sve brže i nepreglednije ponude tržišta rada te uopće dilema zaposliti se ili studirati, odluku o profesionalnom izboru ne čini baš jednostavnom.U radu se, redefinirajući pojam profesionalnog izbora i profesionalnog usmjeravanja, ukazuje na potrebu tematiziranja, istraživanja i u konačnici provođenja profesionalnog usmjeravanja u okviru škole. Dajemo pregled teorijskih podloga profesionalnog izbora, te faktora koji utječu na profesionalni izbor. Analizira se Anketa o profesionalnim namjerama učenika završnihrazreda srednje škole u Republici Hrvatskoj (N = 8346), koju provodi Hrvatski zavod za zapošljavanje, obzirom na neke faktore koji utječu na profesionalni izbor i to kod učenika koji pohađaju gimnazije i učenika koji pohađaju strukovne četverogodišnje i strukovne trogodišnje škole. Pri analizi uzimamo u obzir rezultate istraživanja raznih znanstvenih disciplina te razmatramo vanjske i unutrašnje faktore koji igraju ulogu kod profesionalnog izbora, a koje škola mora uzeti u obzir u pristupu profesionalnom usmjeravanju. Rezultati ankete ukazuju na veliki broj neodlučnih učenika te onih koji nisu upoznati s obrazovnim mogućnostima, a ni s mogućnostima zapošljavanja. 31% učenika iskazuje potrebu za pomoći stručnjaka za profesionalno usmjeravanje. U Hrvatskoj je prema Anketi o profesionalnim namjerama, samo 8% učenika obuhvaćeno postupcima profesionalnog usmjeravanja od strane Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Pedagoška je zadaća cijele škole pomoći učenicima u njihovu osobnom i profesionalnom razvoju.

Ključne riječi

pedagoška zadaća; profesionalni izbor; profesionalno usmjeravanje; teorije profesionalnog izbora

Hrčak ID:

190079

URI

https://hrcak.srce.hr/190079

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Posjeta: 4.155 *