Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ideja antropologije i odgojna stvarnost

Marko Vučetić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za filozofiju
Stjepan Jagić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski PDF 156 Kb

preuzimanja: 879

citiraj


Sažetak

Autori problematiziraju tri različite filozofijske ideje o čovjeku kojima odgovaraju tri različita odgojna modela. Prvi model je model radikalnog individualizma koji ne priznaje nikakvu vrijednost drugog bića (F. Nietzsche). Takvo biće nužno odgaja sebe samoga. Drugi model je model različitih figura prijatelja i neprijatelja (J. Derrida). Ovome modelu odgovara odgoj u funkciji javne ili politički posredovane stvarnosti. Konačno, treći model je model antropologije vrijednosti (P. Vuk-Pavlović). Autori pokazuju kako upravo u ovom potonjem modelu do izražajadolazi komplementarnost antropološkog i odgojnog područja. Njime se izbjegavaju napetosti između ideje individualizma i kolektivizma, osobnog i socijalnog, prijateljskog i neprijateljskog, a čovjeka se promatra kao primatelja i davatelja vrijednosti.

Ključne riječi

antropologija; odgoj; vrijednosti; individualizam; kolektivizam

Hrčak ID:

190106

URI

https://hrcak.srce.hr/190106

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.923 *