Acta Iadertina, Vol. 9 No. 1, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Ideja antropologije i odgojna stvarnost
Marko Vučetić
; Sveučilište u Zadru, Odjel za filozofiju
Stjepan Jagić
; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju
Sažetak
Autori problematiziraju tri različite filozofijske ideje o čovjeku kojima odgovaraju tri različita odgojna modela. Prvi model je model radikalnog individualizma koji ne priznaje nikakvu vrijednost drugog bića (F. Nietzsche). Takvo biće nužno odgaja sebe samoga. Drugi model je model različitih figura prijatelja i neprijatelja (J. Derrida). Ovome modelu odgovara odgoj u funkciji javne ili politički posredovane stvarnosti. Konačno, treći model je model antropologije vrijednosti (P. Vuk-Pavlović). Autori pokazuju kako upravo u ovom potonjem modelu do izražajadolazi komplementarnost antropološkog i odgojnog područja. Njime se izbjegavaju napetosti između ideje individualizma i kolektivizma, osobnog i socijalnog, prijateljskog i neprijateljskog, a čovjeka se promatra kao primatelja i davatelja vrijednosti.
Ključne riječi
antropologija; odgoj; vrijednosti; individualizam; kolektivizam
Hrčak ID:
190106
URI
Datum izdavanja:
14.10.2017.
Posjeta: 1.955 *