Acta Iadertina, Vol. 12 No. 1, 2015.
Stručni rad
Obitelj pred izazovima dvojezičnosti: zablude i istina o učincima istovremene dvojezičnosti na djecu i obitelj
Tamara Baždarić
; Gimnazija Vladimira Nazora Zadar
Sažetak
Još uvijek postoje brojne zablude i mitovi o dječjoj dvojezičnosti poput onih da su dvojezičnadjeca nepotrebno opterećena drugim jezikom, što se onda negativno odražava na njihov govornojezičnirazvoj ili uvriježenog mišljenja da se „kompliciran“ život u dvojezičnoj obitelji uvelikerazlikuje od života u jednojezičnoj. Uglavnom se o dječjoj dvojezičnosti govori u lingvističkomili medicinskom tonu, ali ne i s aspekta odgojnih znanosti, čemu svjedoči oskudica koja na tutemu vlada unutar pedagoške literature. Upravo su izazovi dvojezičnosti kroz odgoj i roditeljstvopredmet bavljenja ovog rada, s posebnim naglaskom na istovremenu dvojezičnost i jednu odnajpoznatijih roditeljskih strategija rane dvojezičnosti –jedan roditelj-jedan jezik. Prikazujućiroditeljska nastojanja i napor koji ulažu u obnašanje svoje dvostruke uloge - odgojitelja i jezičnogučitelja, dok se u isto vrijeme nose sa svakodnevnim izazovima takvog života – brojnim pitanjimai strahovima te negativnim učincima istovremene dvojezičnosti, u radu se nastoji prikazatikako dvojezični odgoj podrazumijeva mnogo više od poštivanja nepisanih pravila o rasporeduizmjene jezika u komunikaciji s djetetom. Taj je cilj usmjeren ka većem doprinosu pedagoškimspoznajama u tom području i razrješenju ,,zagonetke“ zvane dječja dvojezičnost i dvojezičneobitelji.
Ključne riječi
dosljednost; dvojezična obitelj; ,,isključenost“ jednog roditelja; jedan roditeljjedan jezik; jezično miješanje; predrasude; rana interakcija; šira obitelj
Hrčak ID:
190121
URI
Datum izdavanja:
14.10.2017.
Posjeta: 4.682 *