Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razlike u socijalnim vještinama i kompetenciji prosvjetnih radnika u školama i dječjim vrtićima u odnosu na odabrane socio-demografske varijable

Zijada Karalić ; Osnovna škola „Safvet-beg Bašagić“, Novi Travnik, Bosna i Hercegovina
Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski PDF 2.555 Kb

preuzimanja: 889

citiraj


Sažetak

Uspješan prosvjetni radnik mora, uz profesionalnu (stručnu), posjedovati i socijalnu kompetenciju(emocionalne i socijalne vještine). Cilj istraživanja je utvrđivanje razlika u socijalnim vještinama ikompetencijama prosvjetnih radnika Srednjobosanskog i Zeničko-dobojskog kantona u odnosuna: dob, radni staž, stupanj obrazovanja te vrstu zanimanja prosvjetnog radnika. Ispitana su272 sudionika različitih prosvjetnih profila iz privatnih ili javnih odgojno-obrazovnih ustanova,primjenom Upitnika odgojiteljskih kompetencija te Inventara socijalnih vještina. Utvrđeno jepostojanje statistički značajnih razlika u skupu socijalnih vještina i kompetenciji, prema sociodemografskimobilježjima: stupnju obrazovanja sudionika, dobi, radnom iskustvu i vrstizanimanja. Sudionici dobne grupe u rasponu 31 - 40 godina imaju najveću emocionalnu kontrolu.U emocionalnoj i socijalnoj kontroli prednjače sudionici s visokom stručnom spremom. Radnonajneiskusniji sudionici superiorni su u vještinama emocionalne kontrole i socijalne izražajnosti.Direktori su superiorni u odnosu na ostale profile zanimanja u socijalnoj izražajnosti i socijalnojkontroli. Stoga programe treninga socijalnih vještina treba prilagoditi socio-demografskomprofilu prosvjetnog radnika.

Ključne riječi

diskriminacijska analiza; kompetencije; prosvjetni radnici; razlike u sociodemografskim obilježjima; socijalne vještine

Hrčak ID:

190127

URI

https://hrcak.srce.hr/190127

Datum izdavanja:

16.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.111 *