Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Newmanovo shvaćanje sveučilišta kao mjesta intelektualne formacije

Maja Poljak ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski PDF 1.369 Kb

preuzimanja: 567

citiraj


Sažetak

Rad koji se nalazi pred nama tematizira neke osnovne ideje Newmanovog poimanja sveučilištas posebnim naglaskom na odnos sveučilišta i intelektualnog razvoja pojedinca. Newmanje bio mišljenja da sveučilišno obrazovanje može pojedincu ponuditi određenu formacijuintelektualnih sposobnosti koje druga vrsta obrazovanja ne nudi. Razlog tome nalazi uspecifičnosti sveučilišta kao mjesta u kojem se osoba ima priliku susresti s raznim znanostimai znanstvenim teorijama, od kojih svaka nudi samo jedan aspekt stvarnosti, te ujedinjujući štoje moguće više tih vidova, pojedinac ima priliku stvoriti obuhvatniju sliku stvarnosti od onekoju bi imao da se bavi isključivo jednom znanošću. Znanje koje je nužno vezano za istinu, zaNewman predstavlja objekt i vrhunac dostignuća ljudskoga razuma, te bogati spoznajni životkoji omogućuje ne samo savršeniji način postojanja osobe, nego pozitivno djeluje i na društvou kojem se takav pojedinac nalazi.

Ključne riječi

kultivacija razuma; Newman; sveučilište; univerzalno znanje; znanstveni instituti/društva

Hrčak ID:

190137

URI

https://hrcak.srce.hr/190137

Datum izdavanja:

18.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.486 *