Acta Iadertina, Vol. 12 No. 2, 2015.
Izvorni znanstveni članak
Newmanovo shvaćanje sveučilišta kao mjesta intelektualne formacije
Maja Poljak
; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju
Sažetak
Rad koji se nalazi pred nama tematizira neke osnovne ideje Newmanovog poimanja sveučilištas posebnim naglaskom na odnos sveučilišta i intelektualnog razvoja pojedinca. Newmanje bio mišljenja da sveučilišno obrazovanje može pojedincu ponuditi određenu formacijuintelektualnih sposobnosti koje druga vrsta obrazovanja ne nudi. Razlog tome nalazi uspecifičnosti sveučilišta kao mjesta u kojem se osoba ima priliku susresti s raznim znanostimai znanstvenim teorijama, od kojih svaka nudi samo jedan aspekt stvarnosti, te ujedinjujući štoje moguće više tih vidova, pojedinac ima priliku stvoriti obuhvatniju sliku stvarnosti od onekoju bi imao da se bavi isključivo jednom znanošću. Znanje koje je nužno vezano za istinu, zaNewman predstavlja objekt i vrhunac dostignuća ljudskoga razuma, te bogati spoznajni životkoji omogućuje ne samo savršeniji način postojanja osobe, nego pozitivno djeluje i na društvou kojem se takav pojedinac nalazi.
Ključne riječi
kultivacija razuma; Newman; sveučilište; univerzalno znanje; znanstveni instituti/društva
Hrčak ID:
190137
URI
Datum izdavanja:
18.10.2017.
Posjeta: 1.486 *