Skip to the main content

Original scientific paper

Medijacijska uloga roditelja prilikom djetetovog gledanja televizije

Sanja Bartaković ; Kindergarten Vrtuljak, Zaprešić, Croatia
Joško Sindik ; Institute For Anthropological research, Zagreb, Croatia


Full text: croatian PDF 2.586 Kb

downloads: 1.502

cite


Abstract

Glavni cilj ovog rada bio je utvrditi uspješnost predviđanja roditeljskih strategija medijacije prilikom djetetovog gledanja televizije (instruktivna, restriktivna i zajedničko gledanje) na temelju demografskih varijabli djeteta (spol i dob) i stupnja obrazovanja roditelja te njihove informiranosti o medijima. U istraživanju je sudjelovalo 135 roditelja (u dobi od 24 do 55 godina) djece koja pohađaju Dječji vrtić „Maslačak“ u Zaprešiću. Anketnim upitnikom prikupljeni su demografski podatci, podatci o vremenu gledanja televizije općenito i gledanju različitih televizijskih sadržaja od strane djece, kao i o informiranosti roditelja o medijima te mjerni instrument Skala roditeljskih strategija medijacije prilikom gledanja televizije (Parents Television Mediation Strategies ili PTMS; Valkenburg, Krcmar, Peeters i Marseille, 1999). Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u učestalosti korištenja tri strategije medijacije kod roditelja predškolske djece (supskale PTMS). Roditelji najčešće koriste instruktivnu medijaciju, zatim restriktivnu medijaciju, dok najrjeđe gledaju televiziju s djetetom. Informiranost roditelja o medijima je pozitivno povezana sa zajedničkim gledanjem televizije, instruktivnom medijacijom i restriktivnom medijacijom. Rezultati linearne višestruke regresijske analize su pokazali da je bolja informiranost roditelja o medijima statistički značajan prediktor zajedničkog gledanja televizije i instruktivne medijacije.

Keywords

djetetovo gledanje televizije; informiranost roditelja o medijima; predškolsko dijete; roditeljska medijacija

Hrčak ID:

190142

URI

https://hrcak.srce.hr/190142

Publication date:

30.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.651 *