Novi sustav profesionalnog usmjeravanja zasnovan na neizrazitoj logici: WEB-CGS
Musa Peker
orcid.org/0000-0002-6495-9187
; Department of Information Systems Engineering, Faculty of Technology, Mugla Sitki Kocman University, 48000 Mugla, Turkey
Hüseyin Gürüler
orcid.org/0000-0003-1855-1882
; Department of Information Systems Engineering, Faculty of Technology, Mugla Sitki Kocman University, 48000 Mugla, Turkey
Baha Şen
orcid.org/0000-0003-3577-2548
; Department of Computer Engineering, Yıldırım Beyazıt University, Ankara, Turkey
Ayhan İstanbullu
; Department of Computer Engineering, Faculty of Engineering, Balikesir University, 10145 Cagis, Balikesir, Turkey
APA 6th Edition Peker, M., Gürüler, H., Şen, B. i İstanbullu, A. (2017). Novi sustav profesionalnog usmjeravanja zasnovan na neizrazitoj logici: WEB-CGS. Tehnički vjesnik, 24 (6), 1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
MLA 8th Edition Peker, Musa, et al. "Novi sustav profesionalnog usmjeravanja zasnovan na neizrazitoj logici: WEB-CGS." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 6, 2017, str. 1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325. Citirano 22.01.2021.
Chicago 17th Edition Peker, Musa, Hüseyin Gürüler, Baha Şen i Ayhan İstanbullu. "Novi sustav profesionalnog usmjeravanja zasnovan na neizrazitoj logici: WEB-CGS." Tehnički vjesnik 24, br. 6 (2017): 1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
Harvard Peker, M., et al. (2017). 'Novi sustav profesionalnog usmjeravanja zasnovan na neizrazitoj logici: WEB-CGS', Tehnički vjesnik, 24(6), str. 1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
Vancouver Peker M, Gürüler H, Şen B, İstanbullu A. Novi sustav profesionalnog usmjeravanja zasnovan na neizrazitoj logici: WEB-CGS. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.01.2021.];24(6):1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
IEEE M. Peker, H. Gürüler, B. Şen i A. İstanbullu, "Novi sustav profesionalnog usmjeravanja zasnovan na neizrazitoj logici: WEB-CGS", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 6, str. 1863-1868, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
APA 6th Edition Peker, M., Gürüler, H., Şen, B. i İstanbullu, A. (2017). A new fuzzy logic based career guidance system: WEB-CGS. Tehnički vjesnik, 24 (6), 1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
MLA 8th Edition Peker, Musa, et al. "A new fuzzy logic based career guidance system: WEB-CGS." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 6, 2017, str. 1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325. Citirano 22.01.2021.
Chicago 17th Edition Peker, Musa, Hüseyin Gürüler, Baha Şen i Ayhan İstanbullu. "A new fuzzy logic based career guidance system: WEB-CGS." Tehnički vjesnik 24, br. 6 (2017): 1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
Harvard Peker, M., et al. (2017). 'A new fuzzy logic based career guidance system: WEB-CGS', Tehnički vjesnik, 24(6), str. 1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
Vancouver Peker M, Gürüler H, Şen B, İstanbullu A. A new fuzzy logic based career guidance system: WEB-CGS. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.01.2021.];24(6):1863-1868. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
IEEE M. Peker, H. Gürüler, B. Şen i A. İstanbullu, "A new fuzzy logic based career guidance system: WEB-CGS", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 6, str. 1863-1868, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20151105201325
Sažetak Izbor zanimanja na mnogo načina uvelike utječe na društveni život pojedinaca. Ipak, izbor odgovarajuće karijere postaje sve teži kad se uzme u obzir postojanje sve većeg broja zanimanja i mogućnosti usmjeravanja. Shodno tome, sve je veća važnost profesionalnog usmjeravanja. U ovom se radu razvija sustav pomoću kojega se automatski može ponuditi profesionalno usmjeravanje. To je WEB-CGS (web-based carrier guidance system) koji funkcionira kao web usluga koja se zasniva na neizrazitoj (fuzzy) logici. Cilj je olakšati pojedincu izbor odgovarajućeg zanimanja. U tom sustavu integrirani su prethodni uspjesi u obrazovanju učenika i mišljenja nastavnika te je omogućeno prepoznavanje profesionalnih interesa i mogućnosti učenika. Sustav predviđa interes učenika za usmjeravanje u području informacijske tehnologije, elektrike-elektronike, računovodstva i industrije automobila. Postignuti su obećavajući rezultati usmjeravanja za 300 neopredijeljenih studenata 9. razreda u strukovnoj srednjoj školi.