hrcak mascot   Srce   HID

Mostariensia : časopis za društvene i humanističke znanosti, Vol.21 No.1 Lipanj 2017.

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST OSOBINA LIČNOSTI I ČITALAČKIH NAVIKA SREDNJOŠKOLACA

Marina Kotrla Topić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9829-3056 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar – Centar Osijek
Goran Latković ; Hrvatski Crveni križ, Gradsko društvo Crvenog križa Osijek
Drago Stojaković ; Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (164 KB) str. 67-81 preuzimanja: 114* citiraj
APA 6th Edition
Kotrla Topić, M., Latković, G. i Stojaković, D. (2017). POVEZANOST OSOBINA LIČNOSTI I ČITALAČKIH NAVIKA SREDNJOŠKOLACA. Mostariensia, 21 (1), 67-81. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190204
MLA 8th Edition
Kotrla Topić, Marina, et al. "POVEZANOST OSOBINA LIČNOSTI I ČITALAČKIH NAVIKA SREDNJOŠKOLACA." Mostariensia, vol. 21, br. 1, 2017, str. 67-81. https://hrcak.srce.hr/190204. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Kotrla Topić, Marina, Goran Latković i Drago Stojaković. "POVEZANOST OSOBINA LIČNOSTI I ČITALAČKIH NAVIKA SREDNJOŠKOLACA." Mostariensia 21, br. 1 (2017): 67-81. https://hrcak.srce.hr/190204
Harvard
Kotrla Topić, M., Latković, G., i Stojaković, D. (2017). 'POVEZANOST OSOBINA LIČNOSTI I ČITALAČKIH NAVIKA SREDNJOŠKOLACA', Mostariensia, 21(1), str. 67-81. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190204 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Kotrla Topić M, Latković G, Stojaković D. POVEZANOST OSOBINA LIČNOSTI I ČITALAČKIH NAVIKA SREDNJOŠKOLACA. Mostariensia [Internet]. 30.06.2017. [pristupljeno 25.09.2018.];21(1):67-81. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190204
IEEE
M. Kotrla Topić, G. Latković i D. Stojaković, "POVEZANOST OSOBINA LIČNOSTI I ČITALAČKIH NAVIKA SREDNJOŠKOLACA", Mostariensia, vol.21, br. 1, str. 67-81, lipanj 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190204. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Cilj je ovoga rada istražiti povezanost osobina ličnosti prema velepetoromu
modelu, ekstraverzije, emocionalne stabilnosti, ugodnosti,
savjesnosti te intelekta, s čitalačkim navikama srednjoškolaca
jedne strukovne srednje škole iz Osijeka te ispitati mogućnost predviđanja
količine čitanja na temelju dimenzija ličnosti, uz kontrolu
utjecaja spola, dobi i školskoga uspjeha. Prikazani rezultati dio
su opsežnijega istraživanja provedenoga u sklopu istraživanja o
predrasudama i stavovima.
Ukupno 103 sudionika, u dobi od 14 do 20 godina, ispunila su
kratki upitnik o navikama čitanja te IPIP 50 inventar ličnosti.
Upitnik o navikama čitanja omogućio nam je uvid u to koliko
sudionici procjenjuju,u usporedbi s drugim učenicima u školi, da
često čitaju knjige, koliko uživaju u čitanju vijesti te koliko uživaju
u čitanju knjiga. Rezultati pokazuju kako postoji umjerena,
ali bitna pozitivna povezanost između procijenjene učestalosti čitanja
knjiga, kao i procjene užitka u čitanju knjiga s dimenzijom
intelekta (r=.347, p<.01te r=.276, p<.05). Preostale dimenzije
ličnosti nisu bitno povezane s navikama čitanja. Nadalje, na temelju
osobina ličnosti, uz kontrolu spola, dobi i školskoga uspjeha,
moguće je predvidjeti oko 20 % varijance količine čitanja, pri
čemu je od dimenzija ličnosti jedini važan prediktor intelekt.

Ključne riječi
čitalačke navike; osobine ličnosti; velepetori model

Hrčak ID: 190204

URI
https://hrcak.srce.hr/190204

[engleski]

Posjeta: 183 *