hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21465/2016-SP-192-01

Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?

Josipa Vučković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6071-0846 ; Dječji vrtić Vrbik, Zagreb, Hrvatska
Koraljka Modić Stanke   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3085-9348 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatksa

Puni tekst: hrvatski, pdf (738 KB) str. 135-148 preuzimanja: 704* citiraj
APA 6th Edition
Vučković, J. i Modić Stanke, K. (2016). Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?. Suvremena psihologija, 19 (2), 135-148. https://doi.org/10.21465/2016-SP-192-01
MLA 8th Edition
Vučković, Josipa i Koraljka Modić Stanke. "Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?." Suvremena psihologija, vol. 19, br. 2, 2016, str. 135-148. https://doi.org/10.21465/2016-SP-192-01. Citirano 22.09.2021.
Chicago 17th Edition
Vučković, Josipa i Koraljka Modić Stanke. "Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?." Suvremena psihologija 19, br. 2 (2016): 135-148. https://doi.org/10.21465/2016-SP-192-01
Harvard
Vučković, J., i Modić Stanke, K. (2016). 'Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?', Suvremena psihologija, 19(2), str. 135-148. https://doi.org/10.21465/2016-SP-192-01
Vancouver
Vučković J, Modić Stanke K. Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?. Suvremena psihologija [Internet]. 2016 [pristupljeno 22.09.2021.];19(2):135-148. https://doi.org/10.21465/2016-SP-192-01
IEEE
J. Vučković i K. Modić Stanke, "Implicitni stavovi prema posvojenoj djeci - treba li budućim stručnjacima (dodatna) edukacija o temi posvojenja?", Suvremena psihologija, vol.19, br. 2, str. 135-148, 2016. [Online]. https://doi.org/10.21465/2016-SP-192-01

Sažetak
Prema National Adoption Attitudes Survey (2002) polovina Amerikanaca za posvojenu djecu smatra da će vjerojatnije imati probleme u ponašanju i školovanju, a trećina da će vjerojatnije imati medicinske probleme i probleme s drogom/alkoholom te manje vjerojatno biti sretna, samopouzdana i dobro prilagođena. Slični rezultati
dobiveni su i na stručnjacima – školskim savjetnicima, socijalnim radnicima i obiteljskim terapeutima, što upozorava na mogućnost stigmatizacije posvojene djece, čak i kod profesionalaca koji (im) pružaju podršku i pomoć. S ciljem istraživanja te teme u Hrvatskoj ispitivali smo implicitne stavove prema posvojenoj djeci kod budućih
stručnjakinja (psihologinja, socijalnih radnica i učiteljica) te ispitali njihovu informiranost i potrebu za edukacijom o posvojenju. Studentice (N = 255) su po slučaju pridijeljene jednoj od četiri skupine. Nakon čitanja jedne od četiri vinjete (biološko/posvojeno dijete × 1/2 roditelja) trebale su procijeniti osobine, potrebu za stručnom pomoći te potencijalne buduće probleme opisanog djeteta. Studentice su osobine i buduće probleme djeteta procjenjivale neovisno o načinu formiranja obitelji, ali su ipak potrebu za stručnom pomoći u slučaju posvojenog djeteta procijenile većom. Vlastitu informiranost buduće stručnjakinje procjenjuju slabijom – pri čemu kao glavne izvore informacija o posvojenju uglavnom navode televiziju/dnevne novine, internet te obitelj i prijatelje, dok istovremeno takve sadržaje smatraju dosta korisnima za buduću profesiju. Rezultati sugeriraju potrebu za dodatnom edukacijom na temu posvojenja u sklopu fakultetskog obrazovanja – u svrhu osiguravanja većeg znanja i osviještenosti
budućih stručnjaka te prevencije stigmatizacije posvojene djece.

Ključne riječi
implicitni stavovi; informiranost o posvojenju; posvojena djeca; posvojiteljske obitelji; studenti pomagačkih struka

Hrčak ID: 190233

URI
https://hrcak.srce.hr/190233

[engleski]

Posjeta: 1.266 *