Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.31337/oz.72.3.8

Percepcija simbola totalitarnih režima — vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja

Predrag Haramija orcid id orcid.org/0000-0002-1675-4996 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 110 Kb

str. 387-400

preuzimanja: 8.048

citiraj


Sažetak

U radu se istražuje percepcija simbola triju totalitarnih režima, odnosno ideologija 20. stoljeća (fašizma, nacizma i komunizma) u svjetlu marketinških spoznaja o procesu brendiranja. Simboli totalitarizma bili su ponajprije oruđe snažne propagande i indoktrinacije, a razlike u dubini (i širini) nametanja totalitarnih ideologija spoznaju se iz međuodnosa stranačkih i državnih simbola. Nametanje ideologije i postupci totalitarnih režima utječu na promjenu izvornog značenja simbola koje su koristili. Simboli totalitarnih režima danas se zato uglavnom ne sagledavaju kroz izvorno značenje. Simboli fašizma i nacizma zabranjeni su ili nepoželjni u većini zemalja, a oni komunizma još se slobodno ističu u nizu zemalja. Tek su u rijetkim zemljama zabranjeni. To je zato što su zločini jednih javno osuđeni, a drugih nisu. Osuda postupaka učinjenih pod nekim simbolom utječe i na percepciju tog simbola u javnosti.

Ključne riječi

totalitarizam; simboli; vizualni identitet; promidžba; brendiranje

Hrčak ID:

190308

URI

https://hrcak.srce.hr/190308

Datum izdavanja:

8.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 9.498 *