Stručni rad
https://doi.org/10.31337/oz.72.3.8
Percepcija simbola totalitarnih režima — vizualni identitet fašizma, nacizma i komunizma u svjetlu procesa brendiranja
Predrag Haramija
orcid.org/0000-0002-1675-4996
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se istražuje percepcija simbola triju totalitarnih režima, odnosno ideologija 20. stoljeća (fašizma, nacizma i komunizma) u svjetlu marketinških spoznaja o procesu brendiranja. Simboli totalitarizma bili su ponajprije oruđe snažne propagande i indoktrinacije, a razlike u dubini (i širini) nametanja totalitarnih ideologija spoznaju se iz međuodnosa stranačkih i državnih simbola. Nametanje ideologije i postupci totalitarnih režima utječu na promjenu izvornog značenja simbola koje su koristili. Simboli totalitarnih režima danas se zato uglavnom ne sagledavaju kroz izvorno značenje. Simboli fašizma i nacizma zabranjeni su ili nepoželjni u većini zemalja, a oni komunizma još se slobodno ističu u nizu zemalja. Tek su u rijetkim zemljama zabranjeni. To je zato što su zločini jednih javno osuđeni, a drugih nisu. Osuda postupaka učinjenih pod nekim simbolom utječe i na percepciju tog simbola u javnosti.
Ključne riječi
totalitarizam; simboli; vizualni identitet; promidžba; brendiranje
Hrčak ID:
190308
URI
Datum izdavanja:
8.12.2017.
Posjeta: 10.980 *