hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo
https://doi.org/10.24141/1/3/2/11

Tranzicija teorijskih znanja u praksu kroz prikaz slučaja – studentsko iskustvo

Maja Marija Želimorski   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2698-7136
Marija Maras ; Specijalna bolnica za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama, Goljak 2, Zagreb, Hrvatska
Darko Milaščević ; Zdravstveno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (9 MB) str. 253-263 preuzimanja: 469* citiraj
APA 6th Edition
Želimorski, M.M., Maras, M. i Milaščević, D. (2017). Tranzicija teorijskih znanja u praksu kroz prikaz slučaja – studentsko iskustvo. Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti, 3 (2), 253-263. https://doi.org/10.24141/1/3/2/11
MLA 8th Edition
Želimorski, Maja Marija, et al. "Tranzicija teorijskih znanja u praksu kroz prikaz slučaja – studentsko iskustvo." Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti, vol. 3, br. 2, 2017, str. 253-263. https://doi.org/10.24141/1/3/2/11. Citirano 04.08.2020.
Chicago 17th Edition
Želimorski, Maja Marija, Marija Maras i Darko Milaščević. "Tranzicija teorijskih znanja u praksu kroz prikaz slučaja – studentsko iskustvo." Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti 3, br. 2 (2017): 253-263. https://doi.org/10.24141/1/3/2/11
Harvard
Želimorski, M.M., Maras, M., i Milaščević, D. (2017). 'Tranzicija teorijskih znanja u praksu kroz prikaz slučaja – studentsko iskustvo', Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti, 3(2), str. 253-263. https://doi.org/10.24141/1/3/2/11
Vancouver
Želimorski MM, Maras M, Milaščević D. Tranzicija teorijskih znanja u praksu kroz prikaz slučaja – studentsko iskustvo. Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti [Internet]. 2017 [pristupljeno 04.08.2020.];3(2):253-263. https://doi.org/10.24141/1/3/2/11
IEEE
M.M. Želimorski, M. Maras i D. Milaščević, "Tranzicija teorijskih znanja u praksu kroz prikaz slučaja – studentsko iskustvo", Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti, vol.3, br. 2, str. 253-263, 2017. [Online]. https://doi.org/10.24141/1/3/2/11

Sažetak
Cerebralna paraliza (CP) najčešći je uzrok težih neuromotoričkih odstupanja u djece, a predstavlja klinički entitet koji označava skupinu neprogresivnih, no često promjenjivih motoričkih poremećaja uzrokovanih razvojnim poremećajem ili oštećenjem mozga u ranom stadiju razvoja djeteta. Prema Europskoj mreži registra djece s cerebralnom paralizom (SCPE – Surveillance of cerebral palsy in Europe), temeljna klasifikacija cerebralne paralize sastoji se od temeljnih neuroloških simptoma, pa tako postoji spastični, diskinetički i ataksični oblik.
Cilj ovog rada bio je prikazati značaj fizioterapije kod djece s cerebralnom paralizom, s pojačanim fokusom na bilateralni spastični tip cerebralne paralize. U fizioterapijskoj procjeni, uz uobičajene metode, primjenjuju se mnogi specifični testovi i mjerenja. Na temelju procjene, planira se daljnji tijek terapije individualno za svakog pojedinca, a neke su od najčešćih metoda intervencije: neurorazvojna terapija prema Bobathu i Vojtin princip. U svrhu izrade rada pretraženi su izvori baza podataka, zbog uvida u učinkovitost fizioterapije kod navedene teme.
U radu je također prikazan tijek fizioterapijske procjene i intervencije kod djeteta sa spastičnim bilateralnim tipom cerebralne paralize. Prikazan je slučaj djeteta s navedenom dijagnozom u dobi od pet godina. Fizioterapijski postupci provođeni su u razdoblju od dva tjedna u Specijalnoj bolnici za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama, Goljak. Objektivni dio fizioterapijske procjene najviše se temelji na testu GMFM-66. Na temelju tih rezultata proveden je plan i tijek terapije djeteta u trajanju od dva tjedna.

Ključne riječi
fizioterapija; cerebralna paraliza; spastični bilateralni tip; prikaz slučaja

Hrčak ID: 191050

URI
https://hrcak.srce.hr/191050

[engleski]

Posjeta: 794 *