Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/zefzg.2017.2.45

Istraživanje kriterija pri odabiru pokretne komunikacijske mreže

Miroslav Mandić orcid id orcid.org/0000-0001-6118-6687 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Halida Sarajlić ; Hrvatski Telekom d.d.


Puni tekst: hrvatski pdf 826 Kb

str. 45-68

preuzimanja: 776

citiraj


Sažetak

Osnovni cilj rada je identificirati ključne kriterije pri odabiru operatora pokretne komunikacijske mreže na tržištu Republike Hrvatske. Dodatni ciljevi su istražiti stupanj važnosti pojedinih kriterija temeljem kojih korisnici odabiru operatora i istražiti tko ili što motivira korisnika na taj odabir. Za potrebe istraživanja korišteno je izviđajno istraživanje i skupni intervju na uzorku stručnjaka. Pri istraživanju se koristio predložak od 56 kriterija po uzoru na rad Kugyte i Sliburyte (2005) temeljem kojega je uzorak poznavatelja formirao kriterije relevantne za hrvatsko tržište. U sljedećem koraku korišteno je opisno istraživanje na namjernom prigodnom uzorku korisnika pokretne komunikacijske mreže, a činilo ga je 200 ispitanika. U ovom dijelu metodologija je preuzeta iz rada autora Narayana i Jaina (2011). Rezultati istraživanja pokazuju su da se kriteriji i grupe kriterija koji su važni pri odabiru mobilnog operatora razlikuju ovisno o tržištu i uzorku na kojem se istraživanje provodi. Kao najvažniji faktor za odabir se pokazala „cijena i tarifni plan“ dok obitelj predstavlja najčešći motivator pri odabiru mobilnog operatora.

Ključne riječi

ključni kriteriji, mobilni operateri, ključni motivatori

Hrčak ID:

191076

URI

https://hrcak.srce.hr/191076

Posjeta: 1.342 *