Politehnika i dizajn, Vol. 4 No. 3, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-3-06
GLOBALNO TRŽIŠTE KNJIGA: TRANSFORMACIJA INDUSTRIJE KNJIGA I POSTINDUSTRIJSKO DRUŠTVO
Joško Lozić
orcid.org/0000-0003-2742-0171
; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Cilj je rada ukazati na promjene koje su zahvatile globalnu industriju knjiga kao posljedicu tehnoloških inovacija i pojave postindustrijskih društava. Digitalizacija proizvodnih procesa i konvergencija cjelokupne medijske industrije izazvala je temeljite promjene na području proizvodnje, distribucije i korištenja medijskih proizvoda. Postmoderno društvo i transformacija kapitalizma otvorila je vrata novim medijima i tehnološkim rješenjima. Usporedo s procesom stvaranja novih medijskih platformi, stare medijske platforme nisu sasvim iščezle, već su selile u nova industrijska društva. Proces transformacije medijske industrije najviše se odrazio na industriju knjiga kao njen najstariji segment. Slojevitost promjena načina proizvodnje i korištenja proizvoda i usluga unutar postindustrijskih društava, doveo je u pitanje točnost i oštrinu tumačenja tehnološkog determinizma. Postmoderna su društva zamaglila precizne granice koje su dovodile u vezu tehnološki razvoj i stupanj razvoja društvene zajednice.
Ključne riječi
medijska industrija; industrija knjiga; postindustrijsko društvo; postmoderna; tehnološki determinizam
Hrčak ID:
191571
URI
Datum izdavanja:
15.12.2016.
Posjeta: 1.807 *