Politehnika i dizajn, Vol. 4 No. 2, 2016.
Pregledni rad
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-2-10
ELEKTRONIČKO IZDAVAŠTVO I DIGITAL RIGHTS MANAGEMENT
Petar Miljković
; Sveučilište Sjever, Hrvatska
Dean Valdec
; Sveučilište Sjever, Hrvatska
Sažetak
E-knjiga kao najbrži rastući segment u izdavaštvu svoju funkcionalnost iskazuje u dostupnosti, osobnoj prilagodbi, jednostavnosti uporabe i interaktivnosti. U procesu inovacija i razvoja elektroničkog izdavaštva, znanstvena razmišljanja (projekti) postaju osnovom daljnjega tehnološkog razvoja. Budućnost grafičke industrije i e-izdavaštva umnogome ovisi o razvoju tehnologije i platforme koja podržava nova programska rješenja. Stvorit će se nova korelacija u proizvodnim tijekovima i komunikaciji između autora, izdavača, knjižara, web-trgovine i krajnjeg korisnika. Uloga izdavaštva poprima novi oblik koji nadopunjuje postojeću ponudu e-izdanjima i postavlja temelje digitalizacije postojećeg formata u oblik koji je prihvatljiv elektroničkim uređajima. Samostalni izdavači postaju novom varijablom koja će određivati smjer digitalnog nakladništva, potpomognuta i prilagođena e-tipografijom za mobilne uređaje. Cloud će pružati dostupnost svih podataka putem storage-servera, čime će biti osigurana sigurnost za novu globalnu mrežu. Veći broj usluga stvorit će pretpostavke za individualni pristup e-izdavaštvu gdje se predviđa kako će 2020. godine biti 50 % samostalnih izdavača. DRM (Digital Rights Management) svojim će enkripcijskim kodom osiguravati zaštitu podataka intelektualnog vlasništva. Aspekt sigurnosti za izdavača i autora predstavlja bitnu informaciju za odabir izdavača koji jamči njegovu sigurnost i autentičnost. Cloud 2020. osiguravat će trenutačni prikaz svih multimedijalnih sadržaja koji će biti implementirani u e-knjigu.
Ključne riječi
Cloud, DRM; elektroničko izdavaštvo; e-knjiga; ePUB; interaktivnost
Hrčak ID:
192080
URI
Datum izdavanja:
13.5.2016.
Posjeta: 2.157 *