hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi

Valentina Rabar ; Osnovna škola Vladimira Nazora, Pazin, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za psihologiju, Rijeka, Hrvatska
Tamara Martinac Dorčić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3844-8500 ; Osnovna škola Vladimira Nazora, Pazin, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za psihologiju, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (280 KB) str. 241-253 preuzimanja: 187* citiraj
APA 6th Edition
Rabar, V. i Martinac Dorčić, T. (2017). Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi. Socijalna psihijatrija, 45 (4), 241-253. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/192384
MLA 8th Edition
Rabar, Valentina i Tamara Martinac Dorčić. "Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi." Socijalna psihijatrija, vol. 45, br. 4, 2017, str. 241-253. https://hrcak.srce.hr/192384. Citirano 17.11.2019.
Chicago 17th Edition
Rabar, Valentina i Tamara Martinac Dorčić. "Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi." Socijalna psihijatrija 45, br. 4 (2017): 241-253. https://hrcak.srce.hr/192384
Harvard
Rabar, V., i Martinac Dorčić, T. (2017). 'Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi', Socijalna psihijatrija, 45(4), str. 241-253. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/192384 (Datum pristupa: 17.11.2019.)
Vancouver
Rabar V, Martinac Dorčić T. Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2017 [pristupljeno 17.11.2019.];45(4):241-253. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/192384
IEEE
V. Rabar i T. Martinac Dorčić, "Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju djece predškolske dobi", Socijalna psihijatrija, vol.45, br. 4, str. 241-253, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/192384. [Citirano: 17.11.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (280 KB) str. 241-253 preuzimanja: 105* citiraj
APA 6th Edition
Rabar, V. i Martinac Dorčić, T. (2017). The Relationship between Imaginary Companions, Social Competence and Behavioral Problems of Preschool Children. Socijalna psihijatrija, 45 (4), 241-253. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/192384
MLA 8th Edition
Rabar, Valentina i Tamara Martinac Dorčić. "The Relationship between Imaginary Companions, Social Competence and Behavioral Problems of Preschool Children." Socijalna psihijatrija, vol. 45, br. 4, 2017, str. 241-253. https://hrcak.srce.hr/192384. Citirano 17.11.2019.
Chicago 17th Edition
Rabar, Valentina i Tamara Martinac Dorčić. "The Relationship between Imaginary Companions, Social Competence and Behavioral Problems of Preschool Children." Socijalna psihijatrija 45, br. 4 (2017): 241-253. https://hrcak.srce.hr/192384
Harvard
Rabar, V., i Martinac Dorčić, T. (2017). 'The Relationship between Imaginary Companions, Social Competence and Behavioral Problems of Preschool Children', Socijalna psihijatrija, 45(4), str. 241-253. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/192384 (Datum pristupa: 17.11.2019.)
Vancouver
Rabar V, Martinac Dorčić T. The Relationship between Imaginary Companions, Social Competence and Behavioral Problems of Preschool Children. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2017 [pristupljeno 17.11.2019.];45(4):241-253. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/192384
IEEE
V. Rabar i T. Martinac Dorčić, "The Relationship between Imaginary Companions, Social Competence and Behavioral Problems of Preschool Children", Socijalna psihijatrija, vol.45, br. 4, str. 241-253, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/192384. [Citirano: 17.11.2019.]

Sažetak
Pitanje emocionalnih, socijalnih i kognitivnih razvojnih ishoda kod djece koja se uključuju u igru s izmišljenim prijateljima još je uvijek otvoreno. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi učestalost i dob javljanja izmišljenih prijatelja te ispitati odnos između pojave izmišljenih prijatelja i socijalne kompetencije, internaliziranih i eksternaliziranih problema u ponašanju na uzorku djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 224 roditelja djece u dobi od 2 do 7 godina. Roditelji su, osim davanja podataka o izmišljenim prijateljima djece, procjenjivali socijalnu kompetentnost djeteta te internalizirane i eksternalizirane probleme u ponašanju. Rezultati pokazuju kako je 40,2% djece u uzorku imalo izmišljenog prijatelja pri čemu je najčešća dob javljanja bila treća godina života. Izmišljeni prijatelji su se češće javljali kod djevojčica, a većina je djece osmišljavala samo jednog prijatelja koji je bio prisutan nekoliko mjeseci. Za 31 % djece izmišljeni je prijatelj bio dobi podjednake njihovoj, dok je za 92 % dječaka te 49 % djevojčica izmišljeni prijatelj bio i istog spola. Djeca s izmišljenim prijateljima i bez njih imala su podjednaku razinu socijalne kompetencije, no ne i eksternaliziranih problema, koji su bili manje zastupljeni u djece s izmišljenim prijateljima. Negativni učinci izmišljenih prijatelja vidljivi su u djevojčica pa djevojčice s izmišljenim prijateljima imaju značajno više
internaliziranih problema od ostatka uzorka.

Ključne riječi
Izmišljeni prijatelji; Socijalna kompetencija; Internalizirani i eksternalizirani problemi u ponašanju

Hrčak ID: 192384

URI
https://hrcak.srce.hr/192384

[engleski]

Posjeta: 569 *