Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.21857/mnlqgcj34y

TRAGOM PROŠLOSTI ZAVIČAJA I ZAVIČAJNIKA DO RECEPCIJE AUTOBIOGRAFSKOG DJELA MOJA ZLATNA DOLINA

Anka Kukuruzović ; OŠ fra Kaje Adžića u Pleternici, Pleternica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 514 Kb

str. 13-21

preuzimanja: 807

citiraj


Sažetak

Zbirka pripovijedaka Moja Zlatna dolina jedna je od rijetkih koje govore o ljubavi prema zavičaju Požeštine. Upravo zato djelo zauzima važno mjesto u povijesti dječje književnosti 20. stoljeća te je zbog toga i svrstano na popis lektire u četvrtome razredu osnovne škole (Nastavni plan i program, 2006.). Međutim, istraživanja pokazuju (Aladrović Slovaček i Marić, 2014.) da djelo ne doživljava svoju recepciju u potpunosti, osobito zato što ga mnogi učitelji, čak i u osnovnim školama Požeško-slavonske županije, ne obrađuju na satima lektire, a time ga ne približavaju svojim učenicima. S druge strane, poznato
je da je ljubav prema zavičaju i prema domovini veća što ih bolje poznajemo (Kukuruzović, 2008.). Upravo je zato cilj ovoga istraživanja ispitati recepciju djela Moja Zlatna dolina kod učenika trećega razreda. Kako bi recepcija bila što uspješnija, učenici su napravili miniprojekt u kojemu su proučavali prošlost zavičaja. U svrhu provođenja projekta razredni je odjel (eksperimentalna skupina) podijeljen u četiri skupine. Skupine su istraživale i proučavale znamenite osobe požeškoga zavičaja, stare predmete koji su se rabili u prošlosti, odijevanje
u prošlosti i dječje igre u prošlosti. Nakon projektnih aktivnosti učenici
su pročitali pripovijetke Susreti koji se ne zaboravljaju i Šeširi koji mi zagorčaše život (iz zbirke Moja Zlatna dolina). Nakon čitanja ispitani su testom razumijevanja pročitanoga i upitnikom o stavovima prema pročitanome i prema projektu koji je proveden neposredno prije čitanja. U paralelnom razredu, tzv. kontrolnoj skupini, provedena je aktivnost čitanja zadanih ulomaka te recepcija pročitanoga. Očekivanje da će učenici eksperimentalne skupine pokazati bolju recepciju
zadanih ulomaka te pozitivniji stav prema djelu u cjelini upravo zbog provedenoga projekta koji je učenicima pomogao u razumijevanju potvrdilo se.

Ključne riječi

zavičaj; zavičajnici; recepcija djela Moja Zlatna dolina

Hrčak ID:

192792

URI

https://hrcak.srce.hr/192792

Datum izdavanja:

17.1.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.427 *