Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

U prigodi 70. obljetnice povezivanja grada Rijeke i Sušaka – o mogućim izvorištima projekta izgradnje riječkog "Tromostovlja"

Srđan Škunca orcid id orcid.org/0000-0002-2424-9930 ; Grad Rijeka, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.472 Kb

str. 117-132

preuzimanja: 284

citiraj


Sažetak

Svega godinu dana po oslobođenju Rijeke i Sušaka i uklanjaju granice između dotad autonomno razvijanih gradova, u listopadu 1946. godine dovršeno je njihovo fizičko povezivanje novim mostovima. Po opsegu izgradnje, koji je obuhvatio izvedbu cestovnog mosta, od njega odijeljenoga pješačkog mosta-trga, te nasipavanjem i natkrivanjem Mrtvoga kanala, nastao je posve nov urbani prostor ikoničkih osobina. Iako izvedeno u uvjetima skromnih tehničko-tehnoloških mogućnosti i izrazito suženim izborom materijala, riječko "tromostovlje"pripada samom vrhu poslijeratnih realizacija javnih prostora na području Hrvatske i tadašnje SFR Jugoslavije. Istraživanja nastanka opisanog kompleksa ukazuju da je projekt nastao kao dio urbanističkog rješenja povezivanja Rijeke i Sušaka korištenjem Delte kao pješačke zone mješovite namjene, ali se mogu prepoznati i utjecaji ranijih planova i studija, poput Generalnoga regulacijskog plana grada Sušaka iz 1940, studije Zdenka Kolacija iz1941, kao i studije Delte talijanskih okupacijskih vlasti iz 1942. godine.

Ključne riječi

Rijeka, Sušak, cestovni most, pješački most, Mrtvi kanal, Delta

Hrčak ID:

192803

URI

https://hrcak.srce.hr/192803

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 497 *