Stručni rad
https://doi.org/10.21464/mo45.124.109129
Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi
Iva Buchberger
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Valentina Bolčević
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Vesna Kovač
orcid.org/0000-0002-0575-0543
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Sažetak
U ovome radu razmatraju se i prikazuju dosadašnje spoznaje o kritičkom mišljenju u području obrazovanja. Svrha rada je prikaz i analiza dosadašnjih znanstvenih doprinosa istraživanja kritičkog mišljenja u obrazovanju kako bi se izradila teorijska podloga i identificirali inovativni pravci budućih istraživanja tog područja. Rad donosi pregled i komentar na određenje koncepta kritičkog mišljenja te prikaz značajnih istraživanja područja kritičkog mišljenja u obrazovanju unutar stranog i hrvatskog istraživačkog konteksta. Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na važnost razvoja i implementacije poučavanja za kritičko mišljenje s obzirom da ono pospješuje kvalitetu procesa učenja i poučavanja u nastavi. Istraživanja pokazuju da nastavnik ima ključnu ulogu u poticanju razvoja kritičkog mišljenja učenika prije svega kroz primjenu metoda aktivnog učenja i poučavanja. U zaključnom dijelu rada, na temelju određenja koncepta kritičkog mišljenja i prikaza dosadašnjih istraživanja, razvija se konstrukt poučavanja za kritičko mišljenje kroz njegovu kategorizaciju i operacionalizaciju koje ujedno predstavljaju moguće pravce budućih istraživanja.
Ključne riječi
kritičko mišljenje; nastavnici; obrazovanje; poučavanje za kritičko mišljenje; učenici
Hrčak ID:
192820
URI
Datum izdavanja:
23.10.2017.
Posjeta: 6.411 *