hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.21464/mo45.124.109129

Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi

Iva Buchberger ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Valentina Bolčević ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Vesna Kovač   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (342 KB) str. 109-129 preuzimanja: 638* citiraj
APA 6th Edition
Buchberger, I., Bolčević, V. i Kovač, V. (2017). Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi. Metodički ogledi, 24 (1), 109-129. https://doi.org/10.21464/mo45.124.109129
MLA 8th Edition
Buchberger, Iva, et al. "Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi." Metodički ogledi, vol. 24, br. 1, 2017, str. 109-129. https://doi.org/10.21464/mo45.124.109129. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Buchberger, Iva, Valentina Bolčević i Vesna Kovač. "Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi." Metodički ogledi 24, br. 1 (2017): 109-129. https://doi.org/10.21464/mo45.124.109129
Harvard
Buchberger, I., Bolčević, V., i Kovač, V. (2017). 'Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi', Metodički ogledi, 24(1), str. 109-129. https://doi.org/10.21464/mo45.124.109129
Vancouver
Buchberger I, Bolčević V, Kovač V. Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi. Metodički ogledi [Internet]. 2017 [pristupljeno 04.07.2020.];24(1):109-129. https://doi.org/10.21464/mo45.124.109129
IEEE
I. Buchberger, V. Bolčević i V. Kovač, "Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi", Metodički ogledi, vol.24, br. 1, str. 109-129, 2017. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo45.124.109129

Sažetak
U ovome radu razmatraju se i prikazuju dosadašnje spoznaje o kritičkom mišljenju u području obrazovanja. Svrha rada je prikaz i analiza dosadašnjih znanstvenih doprinosa istraživanja kritičkog mišljenja u obrazovanju kako bi se izradila teorijska podloga i identificirali inovativni pravci budućih istraživanja tog područja. Rad donosi pregled i komentar na određenje koncepta kritičkog mišljenja te prikaz značajnih istraživanja područja kritičkog mišljenja u obrazovanju unutar stranog i hrvatskog istraživačkog konteksta. Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na važnost razvoja i implementacije poučavanja za kritičko mišljenje s obzirom da ono pospješuje kvalitetu procesa učenja i poučavanja u nastavi. Istraživanja pokazuju da nastavnik ima ključnu ulogu u poticanju razvoja kritičkog mišljenja učenika prije svega kroz primjenu metoda aktivnog učenja i poučavanja. U zaključnom dijelu rada, na temelju određenja koncepta kritičkog mišljenja i prikaza dosadašnjih istraživanja, razvija se konstrukt poučavanja za kritičko mišljenje kroz njegovu kategorizaciju i operacionalizaciju koje ujedno predstavljaju moguće pravce budućih istraživanja.

Ključne riječi
kritičko mišljenje; nastavnici; obrazovanje; poučavanje za kritičko mišljenje; učenici

Hrčak ID: 192820

URI
https://hrcak.srce.hr/192820

[engleski]

Posjeta: 1.411 *