hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.8.16.3

Medijske reprezentacije ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u dnevnom tisku u Hrvatskoj

Ljiljana Kordić ; Udruga za pomoć ovisnicima „Vida“, Rijeka
Hajrudin Hromadžić ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet
Jurica Karlić ; nezavisni istraživač

Puni tekst: hrvatski, pdf (703 KB) str. 23-39 preuzimanja: 309* citiraj
APA 6th Edition
Kordić, Lj., Hromadžić, H. i Karlić, J. (2017). Medijske reprezentacije ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u dnevnom tisku u Hrvatskoj. Medijske studije, 8 (16), 23-39. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.3
MLA 8th Edition
Kordić, Ljiljana, et al. "Medijske reprezentacije ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u dnevnom tisku u Hrvatskoj." Medijske studije, vol. 8, br. 16, 2017, str. 23-39. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.3. Citirano 17.11.2019.
Chicago 17th Edition
Kordić, Ljiljana, Hajrudin Hromadžić i Jurica Karlić. "Medijske reprezentacije ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u dnevnom tisku u Hrvatskoj." Medijske studije 8, br. 16 (2017): 23-39. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.3
Harvard
Kordić, Lj., Hromadžić, H., i Karlić, J. (2017). 'Medijske reprezentacije ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u dnevnom tisku u Hrvatskoj', Medijske studije, 8(16), str. 23-39. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.3
Vancouver
Kordić Lj, Hromadžić H, Karlić J. Medijske reprezentacije ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u dnevnom tisku u Hrvatskoj. Medijske studije [Internet]. 2017 [pristupljeno 17.11.2019.];8(16):23-39. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.3
IEEE
Lj. Kordić, H. Hromadžić i J. Karlić, "Medijske reprezentacije ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u dnevnom tisku u Hrvatskoj", Medijske studije, vol.8, br. 16, str. 23-39, 2017. [Online]. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.3

Sažetak
Ovaj članak pokušaj je artikulacije problema i provedbe analize načina reprezentiranja ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima u medijskim sadržajima. Provedena je kvantitativna i kvalitativna analiza sadržaja odabranih dnevnih novina u Hrvatskoj (Jutarnji list, Večernji list i 24 sata) tijekom 2015. godine te podanaliza u ciljanom razdoblju (Mjesec borbe protiv ovisnosti), što je poslužilo za usporedbu dva različita ciklusa. Analizirana je medijska zastupljenost ovisnika i ovisnosti o psihoaktivnim tvarima, konotacija takvih medijskih sadržaja te pristup toj problematici. Dobiven je uvid u načine na koje su ovisnost i ovisnici o psihoaktivnim tvarima reprezentirani u odabranim medijima; otkriveno je koje implikacije i posljedice takve reprezentacije nose sa sobom, zbog čega do takvih reprezentacija uopće dolazi te čiji su interesi zastupljeni u takvim reprezentacijama.

Ključne riječi
ovisnici; ovisnost; mediji; reprezentacije; senzacionalizam

Hrčak ID: 192918

URI
https://hrcak.srce.hr/192918

[engleski]

Posjeta: 669 *