Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2015-3-3-09

METODE I TEHNIKE NAPREDNOG TEKSTURIRANJA

Andrija Bernik orcid id orcid.org/0000-0002-2507-9494 ; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Hrvatska
Zvonimir Sabati ; Fakultet organizacije i informatike Varaždin, Hrvatska
Nenad Naranđa ; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 6.156 Kb

str. 316-325

preuzimanja: 834

citiraj


Sažetak

Napredno teksturiranje je proces kojim se na 3D model primjenjuju različite vrste mapa koje daju boju, detalje, sjajnost i ostala svojstva. Takva vrsta teksturiranja se može raditi na više načina ovisno o zahtjevima i mogućnostima pojedinog projekta. Za adekvatne teksture potrebni su programi za obradu slike poput Adobeovog Photoshop-a, jer se može direktno utjecati na način prikaza teksture na 3D modelu. Veliku ulogu u procesu teksturiranja imaju UV točke. Pomoću njih određujemo granicu unutar koje se iscrtava tekstura, a tu granicu nazivamo UV mapa. Vrlo je važno rasporediti prostor tako da sva lica modela imaju isti broj detalja, bez nepravilnosti. Također je važno koja vrsta materijala se koristi jer on služi kao podloga teksturi. U radu su opisani glavni pojmovi vezani uz teksturiranje, prikazan je postupak UV mapiranja u Autodesk Maya-i, opisan je tijek izrade tekstura, korištenje programa Photoshop i CrazyBump za obradu i generiranje slika, te proces izrade realistične scene korištenjem spomenutih alata i tehnika.

Ključne riječi

3D model; materijal; tekstura; teksturiranje, UV točke; UV mape

Hrčak ID:

193170

URI

https://hrcak.srce.hr/193170

Datum izdavanja:

16.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.114 *