Izvorni znanstveni članak
Roditeljska uključenost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa učitelja
Katarina Sušanj Gregorović
orcid.org/0000-0002-4705-0836
; Osnovna škola „Sveti Matej“, Viškovo, Hrvatska
Sažetak
Kako bi se uspostavila učinkovita praksa roditeljske uključenosti u obrazovanje djeteta, potrebno je razvijati suradnju obitelji i škole temeljenu na partnerskim odnosima. O roditeljima i učiteljima, kao glavnim „predstavnicima“ tih dvaju primarnih okruženja djeteta, ponajviše ovisi u kojoj će se mjeri partnerski odnosi realizirati. Učitelji odnosno njihovi stavovi prema roditeljima i roditeljskoj uključenosti, pritom, igraju ključnu ulogu u uspostavi i održavanju komunikacije s roditeljima, kao i odabiru načina na koje mogu roditelje, kao aktivne partnere, pozivati na uključenost u školi. Cilj je istraživanja, stoga, ispitati stavove učitelja o roditeljskoj uključenosti u obrazovanje djeteta općenito te praksu koju primjenjuju prilikom komunikacije i uključivanja roditelja kao volontera u školi. Upitnikom je ispitano 200 učitelja osnovnih škola Primorsko-goranske županije. Rezultati otkrivaju da učitelji imaju pozitivne stavove o roditeljskoj uključenosti i njezinoj važnosti, da primjenjuju različite prakse i načine komunikacije s roditeljima, međutim da nikada ili ponekad pribjegavaju primjeni praksi uključivanja roditelja kao volontera u razredne i školske aktivnosti. Također, otkrivena je statistički značajna povezanost određenih socio -demografskih karakteristika učitelja (spol, radno mjesto - razredna nastava/predmetna nastava, dob, radni staž) i njihovih stavova te prakse koje primjenjuju prilikom komunikacije i uključivanja roditelja kao volontera u školi.
Ključne riječi
komunikacija roditelja i učitelja; partnerstvo roditelja i učitelja; suradnja roditelja i učitelja; volontiranje roditelja u učionici i školi
Hrčak ID:
193277
URI
Datum izdavanja:
21.9.2017.
Posjeta: 6.859 *