Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.3935/ljsr.v24i3.134.
IZAZOVI STUDIRANJA MLADIH ODRASLIH U ALTERNATIVNOJ SKRBI U HRVATSKOJ
Branka Sladović Franz
; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vanja Branica
orcid.org/0000-0001-5184-6645
; Studijski centar socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Kristina Urbanc
; Studijski centar socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Polazeći od poimanja sustava visokog obrazovanja kao javnog dobra i značaja socijalne dimenzije obrazovanja, u fokusu ovog rada je studiranje djece iz skrbi za koju je samo sudjelovanje u obrazovnom procesu, a osobito postizanje višeg obrazovanja značajan čimbenik socijalne uključenosti. Rad donosi rezultate istraživanja provedenog u okviru istraživačkog projekta »Izazovi studiranja i podrške studentima odraslima u javnoj skrbi« financiranog od strane Sveučilišta u Zagrebu. S ciljem opisa specifičnosti i doživljaja studentskog života, provedeno je kvalitativno istraživanje s 23 mlade osobe s iskustvom života u alternativnoj skrbi. Održano je 5 fokusnih grupa u 5 sveučilišnih gradova: Zagrebu, Rijeci, Splitu, Osijeku i Puli. Prikupljeni podaci obrađeni su i grupirani analizom (tematskog) okvira u sljedeće teme: motivi upisa na fakultet, obilježja studiranja, percepcija sebe i drugih vršnjaka, čimbenici koji olakšavaju studiranje te socijalna mreža. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na potrebu za pružanjem ciljane, sustavne podrške kako bi ova skupina mladih mogla unaprijediti i ostvariti svoje potencijale i lakše prevladala nepovoljne okolnosti koje prate njihov obrazovni put. U tu svrhu, važno je planirati suradnju između sustava socijalne skrbi i sustava odgoja i obrazovanja na svim razinama.
Ključne riječi
zaštita djece; alternativna skrb; izlazak mladih iz skrbi; obrazovanje; studiranje
Hrčak ID:
196197
URI
Datum izdavanja:
5.3.2018.
Posjeta: 2.998 *