Izvorni znanstveni članak
Modernizacija uprave i arhivska služba u Republici Hrvatskoj
Josip Kolanović
; Hrvatski državni arhiv
Sažetak
Polazeći od modernizacije uprave u 18. st., što je tražilo i modernizaciju
uredskoga poslovanja, u članku se iznose teorijske i praktičke pretpostavke za modernizaciju suvremenoga records management. Podrobno se analizira postojeće stanje upravljanja dokumentima u Hrvatskoj i daju prijedlozi za poboljšanje upravljanja dokumentima, posebno u elektroničkome okruženju. Osobit naglasak stavljen je na izradu nove uredbe o uredskome poslovanju usklađene s međunarodnim normama, na izradu novoga klasifikacijskoga/razredbenoga nacrta te na školovanje djelatnika za rad u pisarnicama
i pismohranama. U radu se predlaže i stvaranje jedinstvenoga upravnoga tijela, izravno podređenog Vladi, koje bi usklađivalo i normiralo cijeli proces od stvaranja dokumenta do njegova korištenja u istraživačke svrhe.
Bez uvođenja modernoga records management prilagođenog elektroničkom okruženju nije moguća ni modernizacija uprave koja će biti djelotvorna,transparentna i demokratična.
Ključne riječi
uredsko poslovanje; upravljanje dokumentima (records management); arhivi, klasifikacija/razredba u uredskom poslovanju; elektronička uprava
Hrčak ID:
197680
URI
Datum izdavanja:
8.11.2002.
Posjeta: 1.436 *