Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učinci treninga socijalnih vještina kod studenata prve godine preddiplomskog Studija sestrinstva: randomizirano kontrolirano ispitivanje

Vesna Antičević orcid id orcid.org/0000-0002-1552-0952 ; University of Split, Department for Health Studies
Joško Sindik ; Institute for anthropological research, biostatistics
Mira Klarin orcid id orcid.org/0000-0003-4138-7531 ; University of Zadar, Department for health Studies
Varja Đogaš ; University of Split, School of Medicine
Ana Stipčić ; University of Split, Department for Health Studies
Goran Kardum orcid id orcid.org/0000-0002-5766-361X ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences
Ivana Barać orcid id orcid.org/0000-0001-7539-2019 ; University of Osijek, School of Medicine
Sanja Zoranić ; University of Dubrovnik, Nursing study
Marina Perković Kovačević ; University of Osijek, School of Medicine


Puni tekst: hrvatski pdf 452 Kb

str. 23-24

preuzimanja: 572

citiraj


Sažetak

Ciljevi istraživanja: U ovom radu željeli smo provjeriti učinak treninga socijalnih vještina na usvajanje socijalnih vještina studenata zdravstvenih studija. Sljedeći cilj je bio utvrditi povezanost između različitih socijalnih vještina u četiri različite situacije: između eksperimentalne i kontrolne skupine, te prije i nakon treninga socijalnih vještina.
Materijali i metode: Koristili smo eksperimentalni nacrt 2x2 s eksperimentalnom i kontrolnom skupinom. U treningu socijalnih vještina sudjelovali su studenti iz četiri hrvatska sveučilišta. Uzorak se sastojao od 193 studenta, od kojih je 132 bilo u kontrolnoj, a 61 u eksperimentalnoj skupini. Trening socijalnih vještina (nezavisna varijabla) proveli smo samo na studentima iz eksperimentalne skupine. Bodove na Skali socijalnih vještina (zavisna varijabla) uspoređivali smo prije i nakon treninga kod obje skupine studenata.
Rezultati: Rezultati su potvrdili postojanje značajnih efekata treninga samo kod eksperimentalne skupine. Više stupnjeve povezanosti između različitih socijalnih vještina pronašli smo u eksperimentalnoj skupini, usituaciji nakon završenoga treninga. Međutim, razlike u neočekivanom smjeru pronašli smo u socijalnim vještinama između eksperimentalne i kontrolne skupine u početnom mjerenju (prije treninga).
Zaključak: Trening socijalnih vještina je učinkovit u učenju socijalnih vještina studenata zdravstvenih studija. Međutim, pretpostavili smo da rezultati na skali socijalnih vještina dijelom mogu odražavati stavove prema učenju socijalnih vještina, što je moglo interferirati s rezultatima na skali.

Ključne riječi

zdravstveni studiji; socijalne vještine

Hrčak ID:

197940

URI

https://hrcak.srce.hr/197940

Datum izdavanja:

27.3.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.074 *