Pregledni rad
Obrazovanje za društveni razvoj
Antun Šundalić
orcid.org/0000-0001-9261-834X
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Anela Mičić
Sažetak
Put prihvaćanja obrazovanja i znanosti kao društveno potrebne djelatnosti bio je dug i prepun zapreka. Industrijalizacija je kroz 19. stoljeće pokazala da je znanost ključna poluga tehnološkog napretka, a
onda i društvenog razvitka. Kako je svaka tehnološka inovacija u biti primjena novih znanstvenih spoznaja, obrazovanje je postalo nužnim u pristupu i uporabi takve tehnologije.
Dvije su koncepcije današnjeg pristupa razvoju obrazovanja: koncepcija cijeloživotnog učenja i kocepcija društva koje uči. Ove su koncepcije tehnološki uvjetovane, ali i tržišno nametnute svim društvima današnjice. Stoga je svakoj zemlji, i Hrvatskoj dakako, razvoj obrazovnog sustava koji će odgovarati zahtjevima vremena postao urgentnim zadatkom.
Ključne riječi
obrazovanje; društvo; koncepcija cijeloživotnog učenja; koncepcija društva koje uči; društvo znanja
Hrčak ID:
199772
URI
Datum izdavanja:
15.12.2006.
Posjeta: 4.041 *