hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Primjena marketinga u jedinicama lokalne uprave s osvrtom na Grad Požegu

Antun Marinac   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7798-6128 ; Veleučilište Lavoslav Ružička, Vukovar, Hrvatska
Nihada Mujić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet Osijek, Osijek, Hrvatska
Karolina Štefanac

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 123-140 preuzimanja: 251* citiraj
APA 6th Edition
Marinac, A., Mujić, N. i Štefanac, K. (2003). Primjena marketinga u jedinicama lokalne uprave s osvrtom na Grad Požegu. Ekonomski vjesnik, XVI (1-2), 123-140. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/200030
MLA 8th Edition
Marinac, Antun, et al. "Primjena marketinga u jedinicama lokalne uprave s osvrtom na Grad Požegu." Ekonomski vjesnik, vol. XVI, br. 1-2, 2003, str. 123-140. https://hrcak.srce.hr/200030. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Marinac, Antun, Nihada Mujić i Karolina Štefanac. "Primjena marketinga u jedinicama lokalne uprave s osvrtom na Grad Požegu." Ekonomski vjesnik XVI, br. 1-2 (2003): 123-140. https://hrcak.srce.hr/200030
Harvard
Marinac, A., Mujić, N., i Štefanac, K. (2003). 'Primjena marketinga u jedinicama lokalne uprave s osvrtom na Grad Požegu', Ekonomski vjesnik, XVI(1-2), str. 123-140. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/200030 (Datum pristupa: 24.09.2021.)
Vancouver
Marinac A, Mujić N, Štefanac K. Primjena marketinga u jedinicama lokalne uprave s osvrtom na Grad Požegu. Ekonomski vjesnik [Internet]. 2003 [pristupljeno 24.09.2021.];XVI(1-2):123-140. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200030
IEEE
A. Marinac, N. Mujić i K. Štefanac, "Primjena marketinga u jedinicama lokalne uprave s osvrtom na Grad Požegu", Ekonomski vjesnik, vol.XVI, br. 1-2, str. 123-140, 2003. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200030. [Citirano: 24.09.2021.]

Sažetak
Lokalna samouprava kao civilizacijska tekovina teorijski je i praktično
sastavnica svih suvremenih demokratskih političkih sustava u svijetu, razina vladavine najbliskija građanima, s ulogom predstavljanja važnosti i stajališta lokalnog.
Prema Ustavnim odredbama jedinice lokalne samouprave su gradovi i općine.
Lokalna je vlast ustrojena putem predstavničkih, izvršnih i upravnih tijela te mjesne samouprave, što znači da se pravo građana na lokalnu samoupravu ostvaruje preko lokalnih predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim i tajnim izborima, na temelju neposrednoga, jednakog i općeg biračkog prava.
Temeljem Zakona o lokalnoj i regionalnoj (područnoj) samoupravi načelo autonomija jedinice lokalne samouprave ostvaruje se njihovim statutom, gdje one u okviru zakona imaju mogućnost da samostalno urede unutarnje ustrojstvo i djelokrug svojih tijela prilagode lokalnim potrebama i mogućnostima.
Najveći dio poslova jedinica lokalne samouprave pripada skupini društvenih djelatnosti, pa kako je riječ o razmjenskom odnosu između jedinica lokalne samouprave i građana nameće se logičnost primjene marketinga, ponajprije društvenog marketinga.
U jedinicama lokalne samouprave, a napose u Gradu Požegi, bila bi logična primjena marketinga kao suvremenog načina poslovanja koji se temelji na utvrđivanju ljudskih potreba i načinu njihovu zadovoljavanja. Na temelju istraživanja potreba stanovništva, grad Požega morao bi planirati takve aktivnosti koje će uz primjenu marketing-mixa (proizvod, cijena, distribucija, promocija) razviti takve investicije i poslove koji će najbolje zadovoljiti potrebe stanovništva. Treba imati na umu i činjenicu
da se potrebe i želje ljudi neprekidno mijenjaju i da prolaze različite etape životnog ciklusa.

Ključne riječi
društveni marketing; jedinice lokalne samouprave; marketing grada Požege

Hrčak ID: 200030

URI
https://hrcak.srce.hr/200030

Posjeta: 423 *