Pregledni rad
Duh Münchena u simbolizmu Marka Murata
Jasna Jovanov
; Spomen-zbirka Pavla Beljanskog, Novi Sad
Sažetak
Jedan od manje istraživanih, a vrlo prisutnih utjecaja minhenske slikarske Akademije na slikarstvo srednje Europe, s naglaskom na
slikarstvo južnoslavenskih naroda, na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće predstavlja utjecaj simbolističke poetike. Značajan broj profesora
minhenske Akademije, relevantnih za navedenu temu, na različite načine u svoje je slikarstvo uključivao simbolističku praksu. Slikari srednje Europe, a naročito stvaraoci kojima je prodrijetlo iz različitih dijelova Austro-Ugarske Monarhije kao, u to vrijeme, jedinstvenog i specifičnog multinacionalnog prostora, prihvatili su simbolistički izraz u daleko većoj mjeri nego što se to do sada smatralo. Mada se u dosadašnjim razmatranjima uglavom smatralo da slikarstvo Marka Murata pokazuje odlike plenerizma i impresionističkog izraza, opus ovog slikara treba danas čitati u duhu simbolisičke poetike. Obzirom da se Marko Murat školovao na Akademiji u Münchenu, logično je da njegov simbolizam prvenstveno proizlazi iz odgovarajućih kretanja na umjetničkoj sceni toga grada i same Akademije krajem 19. stoljeća. Ovaj prilog treba pokazati tu vezu, kao i različite aspekte simbolističkog govora, posebno u slikama koje su nastajale u Dubrovniku i okolici u vremenu prije Prvog svjetskog rata.
Ključne riječi
München; Kraljevska akademija likovnih umjetnosti; simbolizam; Marko Murat
Hrčak ID:
200112
URI
Datum izdavanja:
15.12.2012.
Posjeta: 1.353 *